چگونه از چند حساب گوگل در کروم استفاده کنیم؟

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
دلایل دوست داشتنی بودن مرورگر Chrome، بسیارند ولی هنوز قابلیت همگام سازی جزء این دلایل نیست و نیاز به تکامل بیشتری دارد! گوگل به تازگی ویژگی جدیدی را در ویرایش 16 کروم ایجاد کرده که باعث بهبود مدیریت چند حساب کاربری شده است.
تبلیغات

قابلیت پشتیبانی از چند کاربر که در نسخه 16 کروم اضافه شده، بسیار شبیه به ویژگی همگام سازی کروم است ولی بیشتر از آنکه ضروری باشد،یک ویژگی تکمیلی و جانبی است. قابلیت همگام سازی این امکان را فراهم می کند که کاربر بتواند تم ، بوک مارک و تنظیمات ثابتی را در دستگاه های مختلف داشته باشد. اما قابلیت چند کاربری این امکان را فراهم می کند تا چند کاربر بتوانند از یک کامپیوتر بدون آنکه مجبور به خروج از حساب کاربری گوگل خود باشند، استفاده کنند. این ویژگی می تواند برای خانواده هایی که مشترکا از یک کامپیوتر استفاده می کنند و یا شرکت های تجاری کوچک مفید باشد ولی بیشتر از همه برای کسانی کاربرد دارد که بیشتر از یک حساب gmail یا گوگل دارند.

گام اول: از منوی آچار شکل کروم گزینه "Sign into Chrome" را انتخاب کنید تا پروفایل جدیدی ایجاد کنید. اگر پیش تر از Chrome Sync استفاده می کردید می توانید حساب خود را در لیست موجود به صورت "Signed in as ..." مشاهده کنید.

گام دوم: به منوی آچار شکل باز گردید. گزینه Options (برای کاربران مکینتاش، Preferences) و سپس Personal Stuff را انتخاب کرده و در انتها روی "Add new user" کلیک نمایید. پنجره جدیدی در کروم باز می شود.

گام سوم: اگر کاربر جدید هستید باید دوباره روند Sign into Chrome را اجرا کنید. این کار حساب گوگل شما را به پروفایل شما متصل می کند.

گام چهارم: از قابلیت مدیریت دو حساب گوگل در یک مرورگر بدون آنکه تداخلی میان آنها وجود داشته باشد، لذت ببرید.

همچنین می توانید نام و تصویر پروفایلتان را تغییر دهید. وقتی این تنظیمات را تکمیل کنید می توانید در سمت چپ Tab bar، بین دو حساب گوگل خود سوئیچ کنید.

با این حال باید مراقب باشید: پشتیبانی از چند کاربر در کروم نمی تواند امنیت اطلاعات شخصی شما را در برابر چشمان کنجکاو کاربران دیگر تامین کند. حتی اگر اطلاعات همگام سازی شده شما در سرور ایمن باشد، اگر با این قابلیت جدید وارد کروم شوید هر کسی می تواند میان پروفایل ها سوئیچ کند و به اطلاعات شخصی شما دست یابد.

در واقع اگرفقط خودتان از کامپیوتر استفاده می کنید مشکلی نخواهید داشت ولی اگر شراکتا از یک کامپیوتر استفاده می کنید باید مراقب باشید. اساسا اگر اعتیاد شما به سرویس های گوگل عمیق است و چند حساب گوگل را می طلبد، این ویژگی جدید قدم کوچکی به سمت شادی بیشتر شماست!

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات