پروژه Majel گوگل، مشابه Siri با قابلیت های فوق العاده جذاب

شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
زمانیکه iPhone 4S به بازار آمد، نرم افزار هوشمند Siri بر روی آن نصب شده بود. این نرم افزار تنها بر روی iPhone 4S قابل نصب بود اما کاربران اندروید از این دستیار دوست داشتنی بی بهره بودند. اما اکنون گوگل با سرعت بالایی در حال کار بر روی یک دستیار صوتی هوشمند است که با سرویس های گوگل نیز هماهنگ شده است. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این دستیار صوتی که Majel نام دارد مشاهده می کنید.
تبلیغات

از هر هوادار صادق اندروید بپرسید که به چه چیزی در iPhone 4S غبطه می خورد، به احتمال زیاد از نرم افزار Siri آیفون یاد خواهد کرد. اکثر کاربران اندروید آرزو می کنند این ویژگی را روی تلفن همراه خود داشته باشند.

تعداد برنامه های مخصوص اندروید که برای رقابت با Siri به وجود آمده اند نیز کم نیست اما هیچ کدام به خوبی و روانی Siri نیستند.

اما خوشبختانه به نظر می رسد شایعات مربوط به Majel، پروژه دستیار سخنگویی که خود گوگل در حال توسعه آن است، هر روز جدی تر می شود و گویا گوگل عزم خود را جزم کرده تا بدون هیچ اتلاف وقتی بتواند به این خلاء در میان هوادارانش پاسخ دهد. در چند روزی که اولین اطلاعات مربوط به پروژه Majel آشکار شد، به نظر می رسد این پروژه با سرعت بالایی در حال پیش روی است.

بنا به گفته این منبع که از نسخه مربوط به تبلت آن استفاده کرده بود، "مطمئنا اگر بهتر از Siri نباشد، بدتر نیست". وی همچنین اعلام کرده که گوگل در نظر دارد پس از تست های اولیه با توجه به سلیقه کاربران برخی ویژگی های این نرم افزار را حذف یا مواردی را به آن اضافه کند.

این منبع در بررسی این نرم افزار مورد زیر را مورد توجه قرار داده  و نتیجه آن را اعلام کرده است:

پاسخ Majel در جواب این سئوال "مجسمه آزادی را به من نشان بده" این بوده است:

Majel به طور خودکار شما را به نتایج به دست آمده از سرویس جستجوی تصویر گوگل، Google Image می برد. اما گزینه دیگری که زیر آن نمایش داده می شود، مکان آن در Google Maps است و گزینه دیگر لینک مربوط به ویکیپدیا! Majel همچنین در پاسخ دادن به سوال ها بسیار خوب عمل می کند. رابط کاربری آن با وجود آن که کمی کار کردن با آن دشوارتر است، ولی بدون شک قوی تر از Siri است.

یکی از کارمندان گوگل نیز اعلام کرده که بیشتر تمرکز پروژه مخفی گوگل روی یک روبات فوق هوشمند به نام Al می باشد. Al که به گفته این کارمند گوگل، شگفت انگیزترین موجودی است که تا کنون دیده، توانسته طی یک مکالمه نوشتاری یک ساعته در 93% مواقع تست تورینگ موفق عمل کند.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات