Dell تولید نت بوک ها را متوقف می کند

شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
چند سال پیش با ظهور نت بوک های ارزان قیمت، کوچک و سبک، خلاء دستگاه های قابل حمل تا حد زیادی پر شد. نت بوک ها عمدتا مجهز به پردازنده کم مصرف و ارزان قیمت Atom هستند که طبیعتا عملکرد پایینی نیز دارند. این دستگاه ها می توانند ساعت ها، بدون نیاز به شارژ مجدد، بسیاری از امور را انجام دهند. اما با ظهور تبلت ها، موقعیت این نت بوک ها به خطر افتاده است. بطوریکه بسیاری از تولید کنندگان نت بوک مانند سامسونگ و دل تولید این دستگاه را متوقف کرده اند.
تبلیغات

نت بوک ها در واقع لپ تاپ های 10 اینچی می باشند که مجهز به پردازنده نه چندان قدرتمند Atom بوده و وزن کمی دارند و برای گشت و گذار در اینترنت و انجام امور معمول روزمره مناسبند. نت بوک ها سرعت و عملکرد بالایی ندارند.

Dell دیگر تمایلی به تولید و فروش نت بوک نداشته و تصمیم گرفته تا روی لپ تاپ هایی که سرعت و عملکرد بالایی دارند تمرکز کند.

متیو هاچیسون، مدیر روابط عمومی شرکت دل در بخش فروش جهانی، به CNet اعلام کرده:

[blockquote class="default"]ما چندی پیش فروش Dell mini را متوقف کردیم و بر روی دستگاه های قابلیت حمل و باریک تمرکز کرده ایم. وزن و ضخامت کم و ظاهر جذاب سری XPS دل بسیار موفق بوده و از این پس، بیشتر بر این ویژگی ها تمرکز خواهیم کرد.[/blockquote]

هاچیسون همچنین افزود:

[blockquote class="default"]تمرکز دل روی محصولاتی چون XPS 14z می باشد. این دستگاه ها علاوه بر وزن کم و ظاهر زیبا، عملکرد بسیار خوبی نیز دارند.[/blockquote]

نت بوک ها در سال 2008 پا به عرصه سخت افزار ها گذاشتند و اینتل در آگوست 2010 اعلام کرد که حدود 70 میلیون پردازنده Atom برای لپ تاپ های کوچک به فروش رسانده است.

اما از نیمه دوم سال 2010 که iPad اپل و تبلت های دیگر به بازار عرضه شدند، فروش نت بوک ها به صورت چشم گیری پایین آمده و از آن زمان تا کنون نتوانسته محبوبیت سابق خود را در میان کاربران به دست آورد.

ویترین مغازه ها نیز دال بر این ادعا بوده و نشان می دهد که مغازه داران بیشتر به فروش تبلت ها مشغولند تا نت بوک ها.

اینتل نیز متوقف نشده و مسیر جدیدی را در پیش گرفته است. این تولید کننده عمده تراشه، تمرکز خود را به سمت Ultrabook ها، که قابلیت حمل بالاتر و سرعت و عملکرد بهتری دارند، بیشتر کرده است.

  • هر آنچه در مورد Ultrabook ها باید بدانید

بنابراین اگر قصد خرید نت بوک دارید به شما توصیه نمی کنیم سراغ نت بوک های دل بروید. چرا که به دلیل توقف تولید کمپانی دل، به زودی خدمات و قطعات مربوط به نت بوک های این شرکت کمیاب می شود.

به نظر شما نت بوک ها چه برتری نسبت به تبلت ها دارند؟ و اگر شما قصد خرید یکی از این دو دستگاه را داشته باشید، ترجیح می دهید کدامیک را انتخاب کنید.

منبع: Cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات