معرفی خبرخوان Google Currents و نحوه کارکرد آن

جمعه ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
کارتز پاسخ گوگل برای مقابله با فیلپ‌برد است و قرار است خبرخوانی را برای کاربران ساده‌تر کند.
تبلیغات

چند روز پیش، گوگل نرم افزار Currents رابرای رقابت با نرم افزار محبوب Flipboard آیفون منتشر کرد. Currents که برروی ابزارهای اندرویدی، آیفون و آیپد نصب می شود، خواندن اخبار و مقالات را بسیار ساده و جذاب می کند. کاربر می تواند وب‌سایت‌های مختلف را از دسته بندهای متنوع انتخاب نموده و مقالات آنها را به شکل زیبا و خوانا مشاهده و مطالعه کند. در ادامه جزئیات بیشتر در مورد خبرخوان گوگل را مشاهده خواهید کرد.

به‌روزرسانی: از 5 ژوئیه ۲۰۲۳ سرویس Google Currents با Google Spaces جایگزین شد پس از آن تاریخ، گوگل کارتنز از دسترس خارج شد. کلیه‌ی داده کاربران نیز تا تاریخ ۸ آگوست ۲۰۲۳ حفظ شد و پس از حذف شد.

رابط کاربری Currents بسیار ساده و جذاب است. بسیاری از وب سایت های معتبر نیز در لیست منابع این خبرخوان وجود دارند. البته چون این اولین نسخه از این نرم افزار است مشکلات کوچک زیادی در آن به چشم می خورد که به راحتی و در نسخه های بعدی رفع خواهند شد.

زمانی که نرم افزار را باز می کنید از شما اکانت گوگل برای ورود درخواست می شود تا اطلاعات شما با اکانت گوگلتان همگام شود. به این ترتیب اگر از Google Currents در ابزارهای دیگر مانند تبلت های اندرویدی و یا آیپد استفاده کنید، سایت های انتخاب شده در ابزار جدید نیز اضافه خواهند شد.

وقتی وارد برنامه می شوید، در بالای صفحه یک تصویر بزرگ به همراه تیتر اخبار مهم نمایش داده می شود در قسمت پایین نیز وب سایت های مختلفی که انتخاب کرده اید، لیست می شوند که با تپ کردن برروی هر کدام از آنها می توانید مقالات و اخبار وب سایت مورد نظر را مشاهده کنید.

در Currents، وب سایت ها به خوبی دسته بندی شده اند و به همین دلیل به راحتی می توان محتوای مورد نظر را در شاخه های متنوع پیدا کرد. قسمت جستجوی نرم افزار نیز بسیار خوب عمل می کند.

حالت نمایش مقالات شبیه مجله است. البته صاحب وب سایت ها می توانند برای گوگل کارنتز طراحی سفارشی شده داشته باشند. زومیت نیز صفحه مربوط به خود را در شاخه Science Tech دارد.

اگر نرم افزار Google Currents را برروی تلفن و یا تبلت خود نصب کرده اید، با ورود به آدرس زیر، زومیت را نیز به لیست مجلات خود اضافه کنید:

اگر وب سایت های محبوب شما در لیست Google Currents وجود ندارند، نگران نباشید. اخبار وب سایت های دیگر را نیز می توان با اضافه کردن RSS آنها در این نرم افزار مشاهده کرد.

یکی از مفیدترین قابلیت های این نرم افزار امکان دسترسی به محتوا در حالت آفلاین است. یعنی می توانید در زمانی که به اینترنت دسترسی دارید محتوای موجود در Google Currents را بروز رسانی کرده و سپس حتی در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید آنها را مطالعه کنید.

اگر اهل مطالعه اخبار و مقالات وب سایت های مختلف هستید Google Currents بهترین خبرخوان اندروید به شمار می رود. البته برای کاربران iOS نرم افزار Flipboard پخته تر از Google Currents عمل می کند اما Currents نیز کارایی قابل قبولی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات