رکورد تازه در سرعت انتقال اطلاعات ثبت شد، 186Gbp

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
سرعت اینترنت شما چقدر است؟ 64Kps و شاید 128Kps؟ حتی اینترنت 2 یا 3 مگابیت در ثانیه نیز برای کاربران ایرانی بیشتر شبیه به یک رویا است چه برسد به اینترنت گیگابیتی که کاملا دست نیافتنی است. براساس تحقیقاتی که در دانشگاه California University of Technology انجام شده، رکورد سرعت انتقال اطلاعات شکسته شد و نرخ انتقال اطلاعات به 186 گیگابیت در ثانیه رسید. این میزان تقریبا حداکثر میزان ممکن برای انتقال اطلاعات در تجهیزات فعلی است.
تبلیغات

اگر بخواهیم سرعت 186Gbp را واضح تر بیان کنیم، این سرعت برای انتقال حدود 2,000,000 گیگابایت اطلاعات در روز و یا انتقال اطلاعات موجود در 100,000 دیسک بلوری در یک روز کافی است. انتظار می رود به زودی از این تکنولوژی برای انتقال اینترنت به نقاط مختلف جهان استفاده شود.

در حال حاضر اینترنت 100Gbp از طریق فیبر نوری به طول 212 کیلومتر بین واشنگتون و ویکتوریا منتقل می شود. اما لینک جدید با سرعت 186Gbp (98Gbp برای آپلود و 88Gbps برای دانلود) رکورد حداکثر سرعت را شکسته است. این سرعت آنقدر بالاست که حتی دیسک های پرسرعت SSD نیز برای ذخیره اطلاعات دریافتی به مشکل بر می خورند. هدف اصلی این پروژه بهبود سرعت دسترسی به اطلاعات تولید شده در Large Hadron Cllider است، تا دانشمندان جهان با سرعت بیشتری به اطلاعات جمع شده در رابطه با رفتار اتم ها دسترسی یابند.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات