سامسونگ با معرفی لپ تاپ 14 اینچی سری 5 خود، در تولید اولترابوک ساختار شکنی کرد

سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
اولترابوک ها عموما لپ‌تاپ‌های نازک و بسیار سبکی هستند که بدون درایو نوری، با حافظه SSD و نمایشگر 13 اینچ، بدنه تمام آلومینیوم و چند ویژگی خاص دیگر ارائه می‌شوند. بازار اولترابوک ها هر روز گرمتر می‌شود. اما در این میان گذر از ویژگی های مذکور و ساختار شکنی بسیار کم اتفاق می‌افتد. حال سامسونگ با ارائه محصول جدیدی که آن را در رده اولترابوک ها معرفی کرده، چند ساختار شکنی مهم کرده است. در ادامه توضیحات بیشتری درباره دو محصول جدید سامسونگ خواهید خواند.
تبلیغات

روز دوشنبه، سامسونگ از اولین اولترابوک های تولید خود در سری 5 پرده‌برداری کرد. دو لپ تاپ سامسونگ جدید که آن‌ها را جزء خانواده اولترابوک ها به شمار می‌آورد در سایزهای 13 و 14 اینچی تولید می‌شوند. مدل 14 اینچ نه‌تنها بزرگ ترین نمایشگر را در میان لپ‌تاپ‌های فوق نازک اولترابوک دارد، بلکه اولین اولترابوک با درایو اپتیکال است.

سامسونگ قبلا نیز با سری 9 وارد میدان لپ‌تاپ‌های خیلی نازک شده بود، که به عقیده بسیاری از اولین رقبای جدی MacBook Air شرکت اپل محسوب می‌شد. اما قیمت 1649 دلاری مدل 13 اینچ سری 9 آن را تبدیل به محصولی بسیار گران‌قیمت و کم طرفدار کرد.

حال درحالی‌که سامسونگ نیز سوار بر موج اولترابوک ها شده، لپ‌تاپ‌های جدید سری 5 اندکی مقرون‌به‌صرفه تر هستند. همچنین سایز 14 اینچ این نوع لپ‌تاپ‌ها، غیر متعارف است.

عموما اولترابوک ها که ضخامت زیر 0.8 اینچ دارند، از SSD بهره می‌برند و نمایشگر 13 اینچ دارند (Asus Zenbook UX21 تنها اولترابوک 11 اینچ و Acer Aspire S3 اولترابوکی است که از ترکیب هارد و SSD بهره می‌برد).

مقالات مرتبط:

  • آیا سامسونگ تولید نت بوک ها را در سال 2012 متوقف می‌کند؟
  • لپ‌تاپ‌های ویندوزی متحول می‌شوند: هر آنچه در مورد Ultrabook باید بدانید

مدل 14 اینچ سری 5 سامسونگ، با وزن 4 پوند و ضخامت 0.82 اینچ، بزرگ تر و سنگین تر از دیگر اولترابوک ها است. دلیل این افزایش وزن وجود درایو نوری و نمایشگر بزرگتر است. این که بتوان یک DVD را وارد چنین دستگاه نازکی کرد، ویژگی بسیار مفیدی محسوب می‌شود، چیزی که دیگر اولترابوک ها از آن بی بهره اند. اما عده ای نیز می گویند با وجود حافظه‌های قابل اتصال با پورت USB و همچنین افزایش استفاده از سرویس‌های cloud، دیسک های نوری در حال پیوستن به نسل دایناسورها هستند!

اگر مدل 14 اینچ سری 5 سامسونگ را یک اولترابوک بدانیم، ویژگی های جدید دیگری که در دنیای اولترابوک ها وجود ندارد نیز در این محصول می‌توان پیدا کرد: امکان استفاده تا یک ترابایت از هارد دیسک و همچنین بکارگیری کارت گرافیک Radeon HD 7550M.

مدل 13 اینچ سری 5 به دنیای اولترابوک ها نزدیک‌تر است، به جز آن که امکان استفاده دوگانه حافظه نیز در آن وجود دارد: 16 گیگابایت SSD برای سیستم عامل ویندوز و 500 گیگابایت هارد دیسک برای ذخیره اطلاعات دیگر.

هر دو لپ تاپ جدید سامسونگ دارای پردازنده Core i5 اینتل، پورت های اترنت و HDMI، نمایشگر مات، و بدنه آلومینیومی هستند که در بین لپ‌تاپ‌های فوق نازک معمول است

انتظار می‌رود مدل 13 اینچ تا آخر همین ماه با قیمت 1.49 میلیون وون کره (تقریباً 1300 دلار) وارد بازار شود، درحالی‌که قیمت مدل 14 اینچ از 1.54 وون (حدودا 1345 دلار) شروع می‌شود.

منبع: PCWorld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات