عکس اولین ثانیه از انفجار هسته ای، مشابه جمجه انسان

دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
تصویری که مشاهده می کنید حاصل بررسی انفجار هسته ای در سال 1952 است. این تصویر نمایانگر یک میلی ثانیه بعد از انفجار هسته ای است که منجر به تولید توپی از آتش به ارتفاع 20 متر شده است. در تصویر بعدی مشاهده می کنید که این غبار چگونه مشابه تصویر به هم ریخته اسکلت جمجمه انسان است و عکس های لحظه ای و با سرعت بالا مانند این تصویر، چگونه گرفته می شوند.
تبلیغات

در واقع این تصویر، نشان دهنده چهره مرگ پیش از رخ دادن انفجار کامل هسته ای است. این تصویر دقیقا یک میلی ثانیه پس از انفجار یک بمب هسته ای را نشان می دهد. ارتفاع دود و آتش حاصل از این انفجار در لحظات ابتدایی انفجار 20 متر است.

این عکس با یک دوربین مخصوص به نام Rapid Action Electronic گرفته شده که یک دوربین پر سرعت برای گرفتن عکس در لحظه می باشد. همان طور که مشاهده می کنید این عکس مشابه تصویر جمجمه اسکلت یک انسان است.

first-milisecond-of-nuclear-bomb-explodation-1

دوربین Rapid Action Electronic چیست؟

این نوع دوربین توسط Harold Edgerton در سال 1940 ساخته شد. در ساختار دوربین Rapid Action Electronic از دو فیلتر پلاریزه و یک Kerr Cell استفاده شده است. Kerr Cell که در این دوربین جایگزین شاتر شده، نوع خاصی از پنل است که پلاریزاسیون را بر اساس ولتاژ تابیده شده به پنل، تغییر می دهد و به این ترتیب تصویر مورد نظر نقش می بندد و عکس گرفته می شود.

سرعت Kerr Cell بسیار بالاتر از سرعت عملکرد شاتر است و می تواند تصاویر جالبی از لحظه هایی مانند انفجار ثبت کند.

منبع: Gizmodo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات