جمع بندی: هر آنچه در مورد iPad 3 می دانیم

پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
مطالعه 4 دقیقه
با توجه به موفقیت فوق العاده iPad 2، من حتی مطمئن نیستم که اپل نیازی به ساخت iPad 3 احساس کند. البته قطعا iPad 3 ساخته خواهد شد. تا اینجای کار فاصله بین عرضه هر نسخه از iPad یک سال بوده است. شواهد و شایعات نیز حاکی از آن است که iPad 3 در آپریل سال 2012 وارد بازار خواهد شد. در این مقاله کلیه شایعات، شواهد و پیش بینی های مرتبط با iPad 3 را گردآوری کرده ایم.
تبلیغات

لازم است بدانید که هیچ کدام از مواردی که در ادامه آمده است رسما از جانب اپل تایید نشده اند.

10 فوریه

iPad Mini در سایز کوچکتر و با قیمت ارزان تر

ممکن است iPad در سایز کوچکتر و با نام iPad mini عرضه شود. iPad Mini مانند Kindle Fire آمازون، صفحه نمایش 7 اینچی خواهد داشت . استیو جابز در زمان حیاتش گفته بود که تبلت های 7 اینچی هرگز موفق نخواهند شد. اما با توجه به فروش بسیار خوب Kindle Fire و در راستای کاهش قیمت تبلت ممکن است اپل در کنار نسخه 10 اینچی تبلت 7 اینچی نیز تولید و روانه بازار کند. اگر iPad Mini با قیمت حدود 300 دلار عرضه شود مطمئنا فروش بسیار خوبی خواهد کرد.5 می

3D iPad

همه پیش بینی کرده بودند که سال 2011 سال سه بعدی خواهد بود. اما این طور نشد. هرچند تلویزیون های سه بعدی متنوعی وارد بازار شدند، کنسول بازی نینتندو نیز 3D شد، فیلم های سه بعدی نسبتا زیادی نیز تولید شدند، اما هیچ کدام فروش قابل توجه ای نداشتند. اما هنوز شایعاتی در مورد نمایشگر سه بعدی برای iPad 3 مطرح می شود. برخی معتقدند که اپل بدنبال ساخت تبلت سه بعدی بدون نیاز به عینک است.

منابع: RCR Unplugged, Business insider

7 ژوئن

دو مدل iPad 3

آیا در سال 2012 به جای یک iPad دو مدل آیپد خواهیم داشت؟ خبر iPad Mini دست به دست در مجلات و نشریات مختلف گشت تا اینکه برخی اعلام کردند که اپل علاوه بر تبلت 10 اینچی یک تبلت در سایز کوچکتر نیز عرضه خواهد کرد.

منبع: TUAW

26 آگوست

آیپد 3 به پردازنده A6 مجهز خواهد شد

برخی اعلام کردند که نسل جدید تبلت اپل مجهز به پردازنده A6 خواهد شد. جالب است بدانید که این شایعات در حالی اعلام می شوند که هنوز پردازنده A6 تولید نشده است. البته برخی از نشریات نیز در همین راستا اعلام کردند که چون هنوز A6 تولید نشده، ساخت iPad 3 نیز به تعویق افتاده است.

6 سپتامبر

iPad 3 از باتری باریک تر استفاده خواهد کرد

این یکی دیگر از پیش بینی های واضح است. براساس دیدگاه اپل، فناوری های موبایل می بایست در راستای باریکتر شدن دستگاه ها پیش روند. در حال حاضر طراحی iPad به نحوی است که باتری آن تا جای ممکن باریک و سبک شود. پس اگر Apple به دنبال باریک تر کردن تبلت آینده خود باشد باید ضخامت باتری را نیز کاهش دهد.

15 اکتبر

Siri به iPad اضافه می شود

تلفن iPhone 4S تقریبا به خاطر دو قابلیت خاص، فروش بالایی داشت: دوربین بهتر و نرم افزار دستیار مجازی Siri. هکرهای نرم افزار به سرعت توانستند راهی پیدا کنند که Siri را برروی iPad نیز نصب کنند. اما متاسفانه به دلیل عدم تمایل اپل و محدود کردن دسترسی ابزارهای دیگر به سرورهای Siri، امکان استفاده از این نرم افزار در ابزارهای دیگر میسر نشد. اما به احتمال زیاد نسل جدید تبلت آیپد نیز امکان اتصال به Siri را خواهد داشت.

منبع: Redmond Pie

22 اکتبر

iPad 3 مجهز به نوع جدیدی از کانکتور Dock خواهد شد

از آنجایی که اپل به دنبال استفاده از شبکه بی سیم و تولید ابزارهای بی نیاز از PC است. به نظر می رسد که به مرور زمان کانکتور Dock از ابزارهای اپل حذف خواهد شد. در حال حاضر در iOS 5 نیز این موضوع در نظر گرفته شده است. اما گزارش هایی پیرامون تولید نوع جدیدی از داک که از تمام کانکتورهای قبلی نیز پشتیبانی خواهد کرد، مطرح شده است. به هر حال ممکن است اپل بطور کامل ارتباط بین ابزارهای خود با کامپیوتر را به شبکه بی سیم محدود کند.

منبع: Macotakara

26 اکتبر

نمایشگر QXGA برای iPad 3

در حال حاضر تمام ابزارهای مجهز به سیستم عامل iOS به صفحه نمایش Retina مجهز شده اند. اما به دلیل محدودیت تکنولوژی، تولید کنندگان پنل نمایشگر هنوز نمی توانند نمایشگر Retina با تراکم پیکسل 326ppi (پیکسل در اینچ) در سایز iPad تولید کنند. اما به نظر می رسد این محدودیت برطرف شده و تولید کنندگان پنل توانسته اند نمایشگر Retina در سایز iPad و با رزولوشن 2,048 در 1,536 پیکسل (QXGA) تولید کنند. اگر این اتفاق بیافتد تراکم پیکسل iPad جیدد دو برابر iPad 2 و برابر 265ppi (پیکسل در اینچ) خواهد بود.

مقاله مرتبط: اپل سه شرکت را برای تولید نمایشگر iPad 3 انتخاب کرد | ال جی و سامسونگ برای تولید نمایشگر iPad 3 خیز برداشتند

16 نوامبر

iPad 3 به پردازنده Qualcomm 4G LTE Gobi 4000 تجهیز خواهد شد

Qualcomm در حال حاضر تولید کنند تراشه 3G بکار رفته در iPhone 4S است. شاید همکاری این شرکت با اپل باعث شود که اپل از تراشه های Qualcomm به عنوان پردازنده اصلی iPad 3 استفاده کند. کوالکام قادر است تراشه های سازگار با شبکه 4G برای iPad 3 تولید کند. به این ترتیب iPad 3، اولین ابزار اپل با امکان اتصال به شبکه 4G خواهد بود.

22 نوامبر

iPad 3 باریکتر و با نمایشگر کم مصرف غیر IPS عرضه خواهد شد

Forbes اعلام کرد که اپل نمایشگر IPS را کنار گذاشته و قصد دارد از نمایشگر جدید تولیدی شارپ با مصرف پایین تر و رزولوشن بالاتر استفاده کند. براساس این گزارش نمایشگر جدید iPad 3 باریکتر خواهد شد.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات