اسوس اولین تبلت 4 هسته ای دنیا را با نام Transformer Prime معرفی کرد

چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
مطالعه 4 دقیقه
7 ماه از عرضه یکی از محبوب ترین تبلت های اندرویدی دنیا، Asus Eee Pad Transformer می گذرد. این تبلت با طراحی و قابلیت های جذابی همچون کی برد فیزیکی جداشدنی و مشخصات سخت افزاری مناسب نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و فروش مناسبی را نیز برای اسوس به ارمغان آورد. حال اسوس نسخه جدید این تبلت را به پردازنده قدرتمند چهار هسته ای تجهیز کرده است. در ادامه اطلاعات بیشتر، مشخصات دقیق فنی، قیمت، گالری تصاویر و مقایسه این تبلت با iPad 2 و Galaxy Tab 10.1 را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

دیروز اسوس رسما از تبلت Transformer Prime پرده برداری کرد. این تبلت اولین تبلت مجهز به پردازنده Nvidia Tegra 3 در دنیاست. Tegra 3 پردازنده جدید چهار هسته ای انویدیا است. 

Transformer Prime علاوه بر قدرت پردازش بالاتر،  ظاهر زیباتر و ضخامت باریکتری نیز پیدا کرده است. ضخامت این تبلت 8.3 میلیمتر و وزن آن نیز 585 گرم می باشد که آن را ظریف تر و سبک تر از iPad 2 کرده است.

شاسی این تبلت از جنس آلومینیوم و در دو ترکیب رنگی (خاکستری، ارغوانی) و (نقره ای، طلایی) ساخته شده است. بدنه Transformer Prime طوری طراحی شده که مانع جذب آب و روغن شود به این ترتیب اثر انگشتان برروی بدنه تبلت باقی نمی ماند.

Prime دارای یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش LED در پشت می باشد. دوربین پشت تبلت دارای F 2.4 (مشابه فاصله کانونی دوربین iPhone 4S) است. دوربین 8 مگاپیکسلی، Prime را قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 1080p کرده است.

transformer_prime_overview

اسوس از تکنولوژی SonicMaster در سیستم صوتی این تبلت استفاده کرده است که باعث ارتقاء کیفیت صدا درPrime می شود.

سیستم عامل Asus Transformer Prime اندروید 3.2 یا Honeycomb است اما این تبلت به نسخه 4.0 اندروید (Ice Cream Sandwich) بروز رسانی می شود.

از دیگر مشخصات سخت افزاری این تبلت می توان به حافظه 1GB RAM، اسلات Micro SD، جک هدفون، پورت Mini HDMI، پشتیبانی از شبکه بی سیم 802b/n/g، بلوتوث 2.1، ژیروسکوپ (وسیله تعیین کننده گرای نجومی) و GPS اشاره کرد.

transformer_prime_spec

داک این تبلت نیز یک اسلات اضافی Micro SD و پورت USB و باتری اضافی را به همراه کی برد فیزیکی در اختیار کاربر قرار می دهد.

اسوس نرم افزارهای WebStorage, MyNet, MyCloud, File Manager و Asus Sync را برروی این تبلت نصب کرده است. نرم افزارهای نسخه قبلی Transformer یعنی SuperNote و Polaris Office نیز برروی Prime نصب شده اند.

براساس آزمایشاتی که ما تا به حال برروی تبلت ها انجام داده ایم، iPad 2 بیشترین طول عمر باتری را داشته است اما انتظار می رود به لطف پردازنده کم مصرف Tegra 3 تبلت Transformer Prime طول عمر باتری بیشتری داشته باشد.

نمایشگر Transformer Prime همانند نسخه قبلی این تبلت از نوع IPS است به همین دلیل زاویه دید فوق العاده ای دارد. نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت وضوح تصویر 1280x800 پیکسل و روشنایی 600cm2 دارد به این ترتیب در فضای باز و نور شدید نیز به خوبی می توان از این تبلت استفاده کرد.

tranformer_prime_ips

اسوس ادعا کرده که زمان پاسخ گویی صفحه لمسی Prime نیز 100 درصد کاهش یافته و به همین دلیل سرعت پاسخ آن به میزان قابل ملاحظه ای سریعتر شده است.

مقایسه Asus Transformer Prime با Transformer  و  iPad 2 و Galaxy Tab 10.1

منابع: CNET | AnandTech

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات