برای اولین بار، سهم مرورگر مایکروسافت به زیر 50 درصد سقوط کرد

جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش NetMarketShare، بالاخره تعداد کاربران مرورگر اینترنت اکسپلور مایکروسافت به زیر 50 درصد رسید. کم شدن محبوبیت مرورگر مایکروسافت به دلیل انتشار مرورگرهای فایرفاکس و کروم اتفاق افتاده است. در حال حاضر حدود 49.58% کاربران اینترنت از Internet Explorer برای مرور صفحات وب استفاده می کنند.
تبلیغات

برای اولین بار است که سهم مرورگر Internet Explorer به زیر 50 درصد سقوط کرده است. در نوامبر سال 2009 سهم اینترنت اکسپلور حدود 64.6 درصد بود. با توجه به رشد کاربران موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم به 21.20% و 16.59% می توان نتیجه گرفت که کاربران اینترنت اکسپلور جذب این دو مرورگر شده اند. تعداد کاربران مرورگر Safari اپل نیز به لطف فروش بالای آیفون و آیپد رو به افزایش است. در حال حاضر Safari حدود 8.54 درصد از سهم بازار مرورگر ها را به خود اختصاص داده است.

یکی از مهمترین برتری های فایرفاکس و کروم نسبت به اینترنت اکسپلور، نرم افزارهای متنوعی است که برای این دو مرورگر وجود دارد. این نرم افزارها که با نام های App, Extension یا Add-Ons نیز شناخته می شوند قابلیت های متنوعی را به مرورگر اضافه می کنند.

در ماه اکتبر، 39.68% کاربران زومیت از مرورگر فایرفاکس، 24.82% از اینترنت اکسپلور، 24.02% از کروم، 5.6% از اپرا و 4.4% از سافاری استفاده کرده اند. 

از طرفی با توجه به فروش ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل های گوگل (Android و Chrome OS) انتظار می رود سهم بازار Google Chrome تا سال 2012 رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد و این بدین معناست که سهم بازار Internet Explorer از این هم کمتر خواهد شد.

منبع: The Next Web

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات