گوگل نتایج جستجو را "تازه تر" نمایش می دهد

جمعه ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تغییراتی در نحوه طبقه بندی صفحات وب در موتور جستجوی خود اعمال کرده که نتیجه آن نمایش نتایج جدید و مرتبط تر با عبارت جستجو  است. به عنوان مثال اگر در رابطه با یک واقعه ورزشی مانند المپیک در گوگل جستجو کنید، موتور جستجو گوگل تصور می کند شما به دنبال اخبار و مقالات مرتبط با المپیک 2012 هستید و نتایج مرتبط با آن را زودتر از موارد دیگر نمایش خواهد داد.
تبلیغات

در ساختار جدید موتور جستجو مطالبی که زودتر بروز شده اند نمایش داده خواهند شد. به عنوان مثال اگر به دنبال بررسی موبایل یا تبلت باشید که مرتبا بروز می شوند. گوگل وب سایت هایی را در اولویت نتایج قرار می دهد که زودتر بروز شده باشند. به عنوان مثال در مورد موبایل، وب سایت هایی که به تازگی تلفن همراه مورد نظر کاربر را بررسی کرده اند در قسمت بالای نتایج جستجو جای می گیرند. به این ترتیب کاربر نقد و بررسی جدید تر را مشاهده خواهد کرد و از ارائه اطلاعات قدیمی به او پرهیز خواهد شد.

هر چند این امکان به نظر جذاب می رسد اما ممکن است مورد سوء استفاده برخی از وب سایت ها قرار گیرد. یعنی برخی از وب سایت ها برای جذب ترافیک بیشتر، یک مطلب را چند بار پست و با کمی تغییر نسبت به پست قبلی ارسال کنند. البته گوگل اعلام کرده که الگورتیم های پیچیده ای را برای ممانعت از این موضوع در نظر گرفته است.

به هر حال روش جدید نمایش نتایج جستجو در گوگل باعث ارائه اطلاعات بروز و مفیدتر می شود.

منبع: insidesearch.blogspot

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات