سرویس جیرینگ همراه اول، تلفن شما را به کیف پول الکترونیکی تبدیل می کند

پنج‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
همراه اول در نمایشگاه تلکام امسال سرویس کیف پول الکترونیکی جیرینگ را معرفی کرد و این بار اطلاعات بیشتری را در رابطه با این سرویس ارائه کرد.
تبلیغات

اپراتور همراه اول در نمایشگاه تلکام امسال نیز سرویس کیف پول الکترونیکی جیرینگ را معرفی کرد اما این بار اطلاعات بیشتری را در رابطه با این سرویس به نمایش گذاشت. در حال حاضر جیرینگ بصورت آزمایشی در برخی از شهرستان ها راه اندازی شده  ولی همراه اول قصد دارد در سال جاری جیرینگ را بصورت کامل راه اندازی کند. اما جیرینگ چیست و به چه درد می خورد؟ آیا این سرویس با تمام تلفن های موبایل کار می کند؟ این سرویس به چه میزان ایمن و مطمئن است؟ دریافت و پرداخت وجه به چه صورت انجام می شود؟ خواندن مقاله را ادامه دهید تا با توضیحات کامل در مورد جیرینگ آشنا شوید.

همراه اول اولین بار در نمایشگاه تلکام سال گذشته جیرینگ (Jiring) را معرفی کرد و نام کیف پول همراه را برروی آن گذاشت. همراه اول در تلکام سال گذشته سرویس انتقال وجه و پرداخت پول را توسط جیرینگ به نمایش گذاشت. همراه اول در نمایشگاه امسال علاوه بر انتقال وجه، خرید، پرداخت بلیط اتوبوس و مترو، خرید از دستگاه های اتوماتیک تغذیه و غیره را به نمایش گذاشت.

جیرینگ چیست

جیرینگ یک سرویس مبتنی بر تلفن همراه است که توسط اپراتور همراه اول راه اندازی شده و مشترکین از طریق این سرویس می توانند بدون نیاز به حساب بانکی، اتصال به اینترنت و یا نصب هر گونه نرم افزار و فقط با اتصال به شبکه همراه اول در هر زمان و مکانی که بخواهند امور بانکی خود را انجام دهند. ثبت نام در سرویس جیرینگ رایگان است و کاربران همراه اول به راحتی می توانند در آن ثبت نام نموده و حساب خود را ایجاد کنند.

برای ثبت نام در سرویس جرینگ شماره زیر را با موبایل خود شماره گیری کنید:

جیرینگ

جرینک مبتنی بر سیستم عامل و نرم افزار خاصی نیست و برروی تمام تلفن های همراه عادی و هوشمند کار می کند. براس استفاده از جیرینگ نیازی به نصب نرم افزار ندارید و با شماره گیری اعداد ذکر شده، منوی فارسی برروی تلفن نمایش داده می شود. اگر تلفن شما از فونت های فارسی پشتیبانی نمی کند این شماره را شماره گیری کنید:

*123#941#

جیرینگ شباهت زیادی به سرویس Google Wallet دارد و در واقع تلفن همراه شما را به کیف پول الکترونیکی تبدیل می کند. یعنی اگر جیرینگ را روی تلفن خود فعال کنید دیگر نیازی نخواهید داشت کارت بانک های مختلف را همراه داشته باشید و در عوض از طریق تلفن همراه خود قادر به واریز و یا دریافت پول، خرید از فروشگاه ها، پرداخت قبوض، خرید شارژ تلفن و امور دیگر خواهید بود.

همراه اول برای پرداخت برخی از سرویس ها مانند پرداخت هزینه بلیط اتوبوس و مترو یک برچسب کوچک NFC را بر پشت موبایل شما می چسباند تا ارتباط با فرستنده برقرار شود. برای شارژ حساب جیرینگ خود می توانید از وب سایت Jiring.ir و یا خود پرداز بانک ها اقدام کنید. در واقع جیرینگ یک حساب بانکی جدید است که به هر میزان که نیاز دارید درون آن پول واریز می کنید و موجودی خود را در موارد مختلف خرج می کنید.

آرش اعتمادی از همراه اول به زومیت گفت: در حال حاضر این سرویس در بسیاری از شهرستان ها راه اندازی شده و به زودی در تهران و ابتدا در فروشگاه های بزرگ اجرا می شود. شما می توانید برای دریافت وجه، شماره موبایل خود را به مخاطب بدهید و یا اگر تمایل ندارید شماره موبایلتان به دست کسی بیافتد از شماره چند رقمی جیرینگ به جای شماره موبایل استفاده کنید.

به زودی فروشگاه های مختلف کشور نیز برچسب بزرگی را در بالای صندوق های فروشگاهی نصب خواهند کرد که در آن شماره جیرینگ آن فروشگاه ذکر خواهد شد. مشتری هنگام خرید می تواند وجه فاکتور را از طریق موبایل خود به شماره فروشگاه واریز کند و سیستم بصورت خودکار صاحب فروشگاه از دریافت وجه مطلع خواهد کرد. برای استفاده از سرویس های بانکی از طریق جریق دو روش وجود دارد، اتصال به جیرینگ از طریق ورود به نرم افزار در تلفن همراه و یا از طریق NFC و نزدیک کردن تلفن به دستگاه فرستنده امواج و ارتباط بی سیم.

جیرینگ هیچ ارتباطی به سرویس SMS ندارد و به این ترتیب قطعی شبکه و موارد اینچنینی مانع دریافت و یا ارسال وجه نمی شود.

اگر گوشی موبایل شما دزدیده شود تا زمانیکه رمز عبور نزدتان محفوظ باشد اتفاقی برای پول موجود در حساب جیرنگ نمی افتد و به راحتی می توانید آن را به تلفن جدید خود منتقل کنید.

با جیرنگ چه کارهایی می توان انجام داد؟

کلیه خرید و پرداخت های روزانه را می توان از طریق جیرینگ انجام داد. اگر برچسب NFC را نیز به گوشی خود اضافه کنید می توانید هزینه مترو و اتوبوس و در آینده تاکسی را نیز از همین طریق پرداخت کنید. همراه اول وعده داده که به زودی تمام فروشگاه های کشور از سرویس جیرینگ استفاده خواهند کرد.

Wallet

برچسب NFC به صورت آزمایشی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه تلکام برروی گوشی نصب می شود ولی قرار است در زمان اجرایی شدن پروژه برای تمام علاقمندان بصورت رایگان نصب گردد.

نحوه فعال سازی اولیه جیرینگ

در نظر داشته باشید که این سرویس تنها برای کاربران همراه اول فعال می شود. برای فعال سازی رایگان این سرویس ابتدا شماره *123# را شماره گیری کنید.

پس از نمایش منوی فارسی برروی گوشی ابتدا عدد 0 را شماره گیری نموده و دکمه تماس را بزنید سپس شماره 1 را شماره گیری کنید و در نهایت دکمه تماس را فشار دهید.

به همین راحتی سرویس جیرینگ برروی خط شما فعال می شود و رمز حساب  برایتان SMS می شود شما به راحتی می توانید رمز خود را تغییر دهید.

منوی جیرینگ

پس از ثبت نام، از این پس هر بار که دکمه های *123# را شماره گیری کنید منوی حساب جیرینگ شما فعال می شود و می توانید از طریق منو های کیف پول، انتقال شخص به شخص، شارژ همراه اول و حساب من به بخش های مختلف حساب جیرینگ خود دسترسی داشته باشید.

بعنوان مثال برای خرید ابتدا دکمه *123# را شماره گیری نموه و سپس عدد یک (مربوط به کیف پول) را انتخاب و ارسال کنید. کد فروشگاهی که از آن خرید کرده اید را وارد نمایید، سپس مبلغ را وارد کنید در این مرحله رمز جیرینگ شما پرسیده می شود پس از وارد کردن و تایید، مبلغ به حساب فروشنده واریز می شود.

برای تغییر رمز، مشاهده تراکنش ها، تغییر زبان، دریافت موجودی و کد جیرینگ به منوی 9 (حساب من) مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات