روش جدید آب کردن برف از باند فرودگاه با قیمت ارزان و بی نیاز از نیروی انسانی

پنج‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
روش های مختلفی برای آب کردن برف باند فرودگاه مانند استفاده از مواد شیمیایی، گرم کننده ها، برق و یا استفاده از تکنولوژی الکترومغناطیس وجود دارد. ولی همه این روش ها هزینه بر بوده و یا برای عملی شدن نیاز به برق یا نیروی انسانی دارند. محققان در حال بررسی سیستم جدیدی هستند که به فراوانی یافت شود و باند فرودگاه را از یخ زدن محفوظ بدارد. یکی از بهترین روش هایی که محققان تا کنون به آن دست یافته اند انرژی خورشیدی است. در ادامه روش اجرای پروژه انرژی خورشیدی در باند فرودگاه را بررسی می کنیم.
تبلیغات

محققان برای بررسی آزمایشات خود تکه ای از باند دو لایه فروگاه را به عنوان نمونه در دسترس دارند.

لایه زیرین شامل یک ورقه غیر رسانا در ابعاد 6.1x7.3 متر است که در بستری از شن قرار دارد. لایه رویین از 12 پنل تشکیل شده که هم کدام در ابعاد 1.2x3 متر هستند. 10 عدد از این پنل ها هادی گرما و دو عدد معمولی هستند که تاثیر تغییرات را بهتر نمایش دهند.

سیستم تبدیل انرژی به کار رفته در این پنل ها، می تواند انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریسیته تبدیل کرده و آن را در باتری پنل ها ذخیره کند و سپس قدرت الکتریسیته را در زمان لازم به پنل ها منتقل کند تا با استفاده از تبدیل این الکتریسیته به گرما، دمای باند فرودگاه بالا برود.

در این تحقیق یخ روی باند، خیلی سریع آب می شود. این روش همچنان در دست بررسی است تا حالت و دمای مختلف توسط آن اندازه گیری و بررسی شود.

به نظر شما در چه قسمت های دیگری می توان از انرژی خورشیدی استفاده کرد؟

منبع: Gizmag

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات