مقایسه دو تلفن هوشمند Galaxy S2 و Sensation XE

دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
مطالعه 9 دقیقه
تلفن های هوشمند Samsung Galaxy S2 و HTC Sensation XE مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و جزو قوی ترین گوشی های بازار محسوب می شوند. Galaxy S2 یکی از پر طرفدارترین مدل های سامسونگ است که توانست رکورد فروش 3 میلیون دستگاه در عرض 3 ماه را برای خود ثبت کند. از طرفی Sensation XE مجهز به هدفون فوق العاده با کیفیت Beats می باشد. در این مقاله قصد داریم مشخصات این دو گوشی را مقایسه کنیم تا با نقاط ضعف و قوت هر یک آشنا شویم.
تبلیغات

مقایسه طراحی ظاهری

ابعاد گوشی HTC Sensation XE معادل 126.1 در 65.4  در 11.3 میلیمتر است. در حالیکه ابعاد گوشی Samsung Galaxy S2 معادل 125.3 در  66.1 در 8.5 میلیمتر است. از همین مقایسه، مشخص است که ضخامت گوشی Galaxy S2 حدود 4 میلیمتر کمتر از Sensation XE است. وزن گوشی سامسونگ 116 گرم و وزن HTC دقیقا 151 گرم است.

جنس بدنه پشت دستگاه پلاستیک مشکی رنگ است و حس خوبی را به شما القا می کند. رنگ دکمه های لمسی قرمز و سازگار با رنگ هدفون های Beats که با این دستگاه ارائه می شود است. دوربین پشت دستگاه نیز قاب قرمز رنگی دارد که ظاهر زیبایی به گوشی بخشیده است.

htc-sensation-xe-red-buttons-back-300x142

در حالیکه Galaxy S2 دارای دکمه Home سخت افزاری و غیر لمسی روی گوشی بوده و هارمونی رنگی ندارد و همه قسمت های آن مشکی است. به همین دلیل در مقایسه با HTC Sensation XE نمی توانداز لحاظ ظاهری برنده باشد.

برای مشاهده مشخصات کامل HTC Sensation xe مقاله "معرفی تلفن هوشمند HTC Sensation XE با پردازنده 1.5GHz و باتری قوی" را مشاهده کنید.

[notice class="approved"]برنده قسمت طراحی ظاهری: HTC Sensation XE[/notice]

مقایسه نمایشگر

نمایشگر گوشی HTC از نوع S-LCD در سایز 4.3 اینچ و با رزولوشن 540x960 می باشد. نمایشگر Super AMOLED Plus گوشی Galaxy S2 نیز 4.3 اینچ و دارای رزولوشن 480x800 پیکسل است. تراکم پیکسل HTC معادل 256ppi (تعداد پیکسل در اینچ) و تراکم پیکسل سامسونگ 217ppi می باشد. هر دو گوشی از قابلیت چندلمسی و 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کنند و مجهز به سیستم لمسی خازنی هستند. ولی آنچه مشاهده می شود این است که با وجود رزولوشن بالاتر اچ  تی سی، کیفیت نمایشگر Samsung Galaxy S2 نسبت به کیفیت Sensation XE تقریبا بهتر است.

توجه کنید که گوشی های سامسونگ گالاکسی، در نمایش رنگ سفید نسبت به گوشی های اچ تی سی، کمی ضعیف هستند. برای مقایسه نمایگشر دو گوشی اچ تی سی و سامسونگ مقاله "مقایسه و بررسی کیفیت صفحه نمایش Samsung Galaxy S2 و HTC Sensation" را مشاهده کنید.

[notice class="approved"] برنده قسمت نمایشگر: Samsung Galaxy S2[/notice]

مقایسه دوربین و حافظه

Galaxy S2 و HTC Sensation هر دو مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی هستند. رزولوشن عکس های هر دو گوشی معادل 3264x2448 پیکسل است و هر دو مدل دارای فلش ال ای دی و AutoFocus می باشند. از قابلیت های هر دو دوربین می توان به Geo tagging یا ثبت موقعیت جغرافیایی عکس، تشخیص چهره، لرزش گیر و تشخیص لبخند اشاره کرد. Galaxy S2 یک فلش LED و HTC دو فلش LED دارد.

هر دو دستگاه مجهز به دوربین جلو نیز هستند. رزولوشن دوربین جلوی گوشی سامسونگ 2 مگاپیکسل است درحالیکه دوربین جلوی اچ تی سی VGA است. با توجه به کلیه این مشخصات برنده قسمت دوربین، سامسونگ گالاکسی است.

مقایسه دوربین Samsung Galaxy S2 با چهار دوربین قدرتمند موبایل

HTC Sensation XE دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی است که تنها 1 گیگابایت آن توسط سیستم عامل اشغال نشده و قابل استفاده است. با استفاده از حافظه MicroSD می توانید حافظه دستگاه را تا 32 گیگابایت افزایش دهید. سامسونگ گالاکسی S2 مجهز به 16/32GB حافظه داخلی بوده و همچنین می توانید توسط MicroSD حافظه آن را افزایش دهید.

[notice class="approved"] برنده قسمت دوربین و حافظه: Samsung Galaxy S2 [/notice]

مقایسه اتصالات، سیستم عامل و رابط گرافیکی

HTC Sensation XE مجهز به باندهای GSM و HSDPA و S2 نیز مجهز به GSM، HSDPA و HSUPA است. هر دو گوشی در ایران قابل استفاده بوده و از Wi-Fi، GPS و Bluetooth 3.0 پشتیبانی می کنند.

هر دو گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه Gingerbread یا 2.3.4 هستند. رابط کاربری سامسونگ، TouchWiz4 است در حالیکه رابط کاربری Sensation همان Sense معروف بوده و کار کردن با آن ساده و لذت بخش است. استفاده ازرابط گرافیکی HTC Sense بسیار ساده و جذاب است. رابط گرافیکی S2 نیز نسبت به مدل های قبل پیشرفت کرده ولی از نظر زیبایی رابط گرافیکی، به خوبی HTC نیست.

galaxy-s2-vs-sensation-xe-585

HTC اعلام کرده که کاربران گوشی Sensation XE می توانند به زودی سیستم عامل گوشی خود را به اندروید نسخه Ice Cream Sandwich یا 4.0 که امکانات بسیار زیادی نسبت به نسخه های قبلی دارد، آپدیت کنند. البته galaxy S2 نیز در آینده به Android 4.0 مجهز خواهد شد.

[notice class="approved"] برنده قسمت اتصالات، سیستم عامل و رابط گرافیکی: HTC Sensation XE [/notice]

مقایسه پردازنده و باتری

باتری HTC Sensation XE معادل 1730 میلی آمپر ساعت و باتری Samsung Galaxy S2 معادل 1650 میلی آمپر ساعت است. بنابراین می توان با HTC در حالت 2G حدود 9 ساعت و 20 دقیقه صحبت کرد و آن را 310 ساعت نیز در حالت Standby نگه داشت. در حالیکه با گوشی سامسونگ می توان در حالت 2G حدود 18 ساعت صحبت کرد و 710 ساعت آن را در حالت استندبای نگه داشت. عمر باتری سامسونگ بیشتر از HTC است.

HTC Sensation XE مجهز به پردازنده Dual Core 1.5GHz و Adreno 220 GPU و همچنین تراشه Qualsomm MSM 8260 Snapdragon می باشد. سامسونگ S2 نیز مجهز به پردازنده Dual Core 1.2 GHz ARM Cortex-A9 و Mail-400MP GPU و تراشه Exynos است. با توجه به عملکرد سخت افزاری این دو گوشی ، تصمیم گرفتیم HTC Sensation XE را به دلیل قدرت سخت افزاری بیشتر، برنده اعلام کنیم.

[notice class="approved"]برنده قدرت و بازده پردازنده HTC Sensation XE و برنده باتری Galaxy S 2[/notice]

مقایسه قیمت

قیمت گوشی سامسونگ گالاکسی S2 با حافظه 16 گیگابایت در ایران معادل 719 هزار تومان و قیمت گوشی Sensation XE با حافظه 4 گیگابایت، معادل 800 هزار تومان است. 

جمع بندی و نتیجه

پیش از جمع بندی این مقاله، توجه شما را به این نکته جلب می کنیم که در جعبه HTC Sensation XE یک عدد هدفون Beats قرار دارد. این هدفون یکی از قوی ترین هدفون های بازار است. صدایی که با نرم افزار پخش موزیک HTC و هدفون Beats شنیده می شود فوق العاده با کیفیت و واضح است. بنابراین اگر قصد دارید از گوشی خود به عنوان پلیر استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم این مدل را انتخاب کنید.

htc-sensation-xe-beats-audio-300x198

HTC Sensation XE یک دستگاه جذاب است که از نظر ظاهری و سادگی رابط کاربری، نسبت به Galaxy S2 برتری دارد. توجه کنید که گوشی گالاکسی نسبت به اچ تی سی، ظریف تر است. دوربین و کیفیت نمایشگر Galaxy S2 نسبت به XE بهتر است. Galaxy S2 بهترین انتخاب برای افرادی خواهد بود که بدنبال تلفنی هستند که قدرت لازم برای تمام برنامه را داشته باشد اما اگر تمایل دارید با گوشی خود موزیک گوش کنید، HTC Sensation را به شما پیشنهاد می کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات