ARM از GPU هشت هسته ای فوق العاده سریع برای تلفن های هوشمند پرده برداری کرد

جمعه ۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ARM واحد پردازش گرافیک (GPU) جدیدی را برای تلفن های هوشمند طراحی کرده است که از DirectX 11 پشتیبانی می کند. ARM در سه شنبه گذشته GPU فوق العاده سریعی را با نام ARM Mali-T658 برای تبلت، تلفن و تلویزیونی های هوشمند معرفی کرد که 10 برابر سریعتر از GPU های فعلی عمل می کند. به این ترتیب گرافیک رابط کاربری نسل جدید ابزارهای موبایل به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت و بازی ها نیز متحول خواهند شد.
تبلیغات

اگر در مورد GPU و نحوه کارکرد آن اطلاعات ندارید به دایرکتوری IT زومیت مراجعه کنید.

ARM ادعا کرده که GPU جدید این شرکت با نام ARM Mali T-658 بیش از 10 برابر سریعتر از Mali-400 MP و چهار برابر سریعتر از Mali-T604 است. در حال حاضر اکثر تلفن های هوشمند مجهز به Mali-400 MP می باشند. GPU جدید ARM قدرت گرافیکی کامپیوترهای رو میزی را به موبایل ها می آورد. با این پردازنده گرافیکی بازی های HD، نرم افزارهای گرافیکی در موبایل و تبلت ها میسر خواهد شد.

منظور از گرافیک مشابه کامپیوترهای رومیزی پشتیبانی از استانداردهایی همچون DirectX 11، Khronos OpenlGL، OpenVG، OpenCL و Google Rendering است. به این ترتیب کار تولید کنندگان بازی نیزبرای تبدیل بازی های کامپیوتری به نسخه موبایل بسیار ساده تر خواهد شد. به زودی شاهد نرم افزارهای طراحی و شاید انیمیشن سازی در موبایل و تبلت نیز خواهیم بود.

ARM Mali-T658

ARM همچنین در کنفرانس خبری روز سه شنبه اعلام کرد که این GPU طوری طراحی شده که بتواند با پردازنده های Cortex-A7 و Cortex A15 بصورت جدا گدانه و یا بصورت ترکیب شده کار کند. ARM جدید دارای فناوریMali Job Manager است که با پردازش امور گرافیکی مرتبط با CPU فشار را از روی آن کم می کند. این بدین معناست که معماری جدید ARM باعث افزایش بازده و کاهش فشار برروی پردازنده اصلی خواهد شد. معماری Mali-T658، ساخت GPU با 8 هسته را ممکن می سازد.

منابع: Toms Hardware | ARM

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات