چگونه عکاسی پانوراما را در سیستم عامل iOS 5 فعال کنیم

جمعه ۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دستگاه های Apple مجهز به iOS 5، قابلیت عکاسی پانوراما ندارند. برای اینکه بتوانید با دوربین iPhone/iPod خود، عکس های پانوراما بگیرید باید یکی از نرم افزار های عکاسی پانوراما را نصب کنید. ولی اگر دستگاه Apple خود را مجهز به iOS 5 کرده اید تنها کافی است، به یکی از فایل های سیستمی خود چند دستور اضافه کنید. در ادامه روش فعال کردن قابلیت عکاسی پانوراما در iOS 5 را بدون اعمال جیلبریک، مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

این روش برای کلیه کاربران دستگاه های Apple قابل استفاده است و تنها به دستگاه های جیلبریک شده محدود نمی شود. تنها کافی است نسخه iOS 5 را روی دستگاه خود نصب کنید. اگر هنوز اقدام به نصب این گوشی نکرده اید، مقاله "آموزش نصب iOS 5 روی دستگاه اپل" را مشاهده کنید.

  • ابتدا از دستگاه Apple خود در iTunes بک آپ بگیرید.
  • نرم افزار iBackupBot را روی کامیپوتر خود نصب کنید. حجم این برنامه تنها 2 مگابایت است.
  • بعد از نصب iBackupBot، آن را باز کنید. اکنون می توانید آخرین Backup که از دستگاه خود گرفته اید را در ستون سمت چپ برنامه مشاهده کنید. روی این بک آپ کلیک کرده و آن را باز کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود گزینه Library/Preferences/com.apple.mobileslideshow.plist را که در اواسط صفحه است، بیابید (مانند تصویر زیر) و دو بار روی آن کلیک کنید. اگر پیغامی ظاهر شد که از شما Reg Name و Reg Code می خواهد، آن را Cancle کنید.
iOS_5_Panorama_1_540x554
  • اکنون صفحه ای باز می شود که در آن کد های زیادی نوشته شده است. به خطوط انتهایی فایل بروید و عبارت زیر را بیابید.
ios-5-enable-panorama-1
  • دقیقا زیر این کد، عبارتی که در ادامه نوشته شده را اضافه کنید و این صفحه را ببندید.
ios-5-enable-panorama-2
  • اکنون دکمه Restore که در تصویر زیر نشان داده شده را کلیک کنید تا این تغییر در دستگاه Apple شما اعمال شود. نگران نباشید. هیچ یک از نرم افزار های دستگاه شما تغییر نخواهد کرد.
iOS_5_Panorama_3_540x31
  • بعد از اینکه این تغییر را روی Apple خود اعمال کردید، برنامه دوربین را باز کنید. مشاهده می کنید که گزینه Panorama به دوربین شما اضافه شده است.

منبع: Cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات