پاناسونیک از اولین ربات آرایشگر مو پرده برداری کرد

شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
ژاپن همواره جزء پیشرفته ترین کشورهای دنیا به حساب می آید. اما زمانی که بحث بر سر ربات ها به میان می آید ژاپن همیشه حرف اول را می زند. شرکت های ژاپنی در ساخت و توسعه ربات ها همواه پیش قدم بوده اند و ربات های مختلف ساخته شده توسط ژاپنی ها روز به روز پیشرفته تر می شوند. شرکت پاناسونیک در نمایشگاهی که در توکیو در حال برگزاری است، رباتی را معرفی کرده که قادر به آرایش موی سر است. در ادامه با برخی از ربات های معرفی شده در این نمایشگاه آشنا خواهید شد.
تبلیغات

در بین ربات های به نمایش گذاشته شده در نمایشگاهی که برای معرفی ربات ها در توکیو در حال برگزاری است، ربات آرایشگر پاناسونیک در کنار ربات دکتر این شرکت، بیشتر جلب توجه  کرده اند.

ربات آرایشگر پاناسونیک مجهز به 24 انگشت است که برای شستشوی و ماساژ سر استفاده می شود. شستشو کننده موی سر پاناسونیک مجهز به انگشت های بسیار پیشرفته است که آن را قادر می سازد در هنگام شستشوی مو، پوست سر را به خوبی ماساژ دهد.

panasonic_robot_hairstyler

در تصویر پایین بیماری را مشاهده می کنید که برروی صندلی الکترونیکی نشسته است و با دکتر خود صحبت می کند اما دکتر حضور فیزیکی ندارد اما از طریق ربات HOSPI-Rimo پاناسونیک می تواند اطلاعات مربوط به بیمار را بدست آورده و به صورت چهره به چهره با بیمار خود صحبت کند.

doci_robat

در ادامه ویدیوی را مشاهده می کنید که در آن نحوه کارکرد ربات آرایشگر پاناسونیک به خوبی نمایش داده شده است:

Cycling Boy ربات دیگری است که همیشه در این نمایشگاه شرکت می کند نسخه قدیمی این ربات تنها قادر بود بصورت دایره ای شکل و در حلقه های کوچک حرکت کند اما نسخه جدید آن قادر است از سراشیبی نیز بالا برود. شرکت تولید کننده این ربات، فناوری های جدیدی همانند باتری و موتور سازگار با محیط زیست و سیستم ارسال و دریافت بی سیم اطلاعات را به همراه Cycling Boy معرفی کرد.

cycling_robot

ژاپنی ها به ربات های اسباب بازی و عروسک های هوشمند علاقه خاصی دارند به همین دلیل در این نمایشگاه نیز نمونه های مختلف ربات های اسباب بازی به نمایش گذاشته شده اند. رباتی که در ادامه مشاهده می کنید ساخت شرکت Fujitsu است. این خرس های اسباب بازی دارای یک دوربین و تعدادی سنسور مخفی در پوزه خود هستند که با نزدیک شدن بازدیدکنندگان از خواب بیدار شده و برای مردم دست تکان می دهند.

bear_robot

انتظار می رود از این نمایشگاه که در توکیو برگزار می شود بیش از 200 هزار نفر بازدید کنند.

منبع: DailyMail

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات