یک شیخ عرب، 10 میلیون دلار برای اولین اتوبوس Superbus دنیا پرداخت کرد

چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
Superbus بیشتر شبیه یک لامبورگینی طویل است تا اتوبوس های معمولی، این خودرو قادر است 23 نفر را در خود جای دهد و با سرعت 250 کیلومتر در ساعت حرکت کند. اولین سوپرباس دنیا در دانشگاه Delft هلند و تحت نظارت پروفسور Wobbo Ockels طراحی شده است. در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر این خودرو برقی را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

Wobbo Ockels که مدیریت ساخت اولین سوپرباس دنیا را در دانشگاه Delft University of Technology هلند برعده داشته است در سال 1985 بعنوان اولین فضانورد هلندی به فضا سفر کرد. او اعتقاد دارد که ترن های فعلی بسیار آهسته حرکت می کنند و محدودیت حرکت آنها بین ایستگاه ها را مشکل و ایراد می داند. به همین دلیل او برروی طراحی یک خودرو بزرگ کار کرده که قادر است با سرعت بالا حرکت کرده و با محیط زیست نیز سازگار باشد.

پروفسور Ockels و تیمش، سه سال برروی Superbus کار کرده اند و نتیجه کار آنها نیز خودرو فوق العاده ای است که تصویر آن را مشاهده می کنید.

Superbus

این سوپرباس که شباهت زیادی به لامبورگینی دارد، 15 متر طول، 2.5 متر عرض و 1.65 متر ارتفاع دارد و در ساخت آن از مواد سبک مانند کربن و آلومینیوم استفاده شده است. سوخت این خودرو انرژی الکتریکی است که از طریق باتری های شارژی تامین می شود. باتری ها نیز توسط انرژی خورشیدی شارژ می شوند. داخل خودرو بسیار شیک و مجلل طراحی شده و بیشتر شبیه به یک جت شخصی است.

یک شیخ عربی برای خرید این سوپرباس، 10 میلیون دلار هزینه کرده و آن را توسط هواپیما به امارات متحده منتقل کرده است. او قصد دارد از این سوپرباس برای سفر بین دو شهر ابوظبی و دوبی استفاده کند. فاصله بین این دو شهر امارت، 120 کیلومتر است.

این خودرو در شهر با سرعت معمولی حرکت می کند ولی در بزرگراه تا 250 کیلومتر در ساعت حرکت می کند.

منبع: Oddity Central

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات