مایکروسافت پایان تولید پخش کننده های موسیقی Zune HD را تایید کرد

سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بصورت رسمی تایید کرد که تولید پلیرهای Zune را ادامه نخواهد داد. این شرکت سال گذشته شایعات مبنی بر شکست پلیرهای این شرکت و عدم تولید آنها را تکذیب کرده بود و اعلام کرده بود که قصد ندارد تولید این پخش کننده ها را متوقف کند. مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد تمرکز خود را برروی تلفن های Windows Phone و بر موزیک در موبایل قرار دهد.
تبلیغات

مایکروسافت MP3 Player های Zune را برای مقابله با iPod تولید کرد و سرمایه گذاری نسبتا زیادی نیز در این زمینه داشت. برخی از مدل های Zune امکانات و قابلیت های بسیار خوبی داشتند ولی هیچ وقت نتوانستند با iPod رقابت کنند.

از آنجای که Zune HD طی دو سال اخیر هیچ وقت بروز رسانی نشد و نسخه جدیدی از آن عرضه نگردید بسیاری باور داشتند که مایکروسافت قصد دارد تولید این پخش کننده های موسیقی را متوقف کند. حال مایکروسافت این موضوع را بصورت رسمی اعلام کرده و بیان کرده است که قصد دارد تمرکز خود را برروی تلفن های ویندوزی و تقویت قابلیت پخش موسیقی در آنها بگذارد.

سرویس های مرتبط با پخش کننده های موسیقی Zune مانند دانلود موسیقی و غیره نیز متوقف شده اند.

مایکروسافت تمام تلاش خود را برای محبوب سازی Windows Phone می کند و امیدوار است بتواند خود را به دو رقیب قدرتمند خود iPhone و Android نزدیک کند. مایکروسافت در هفته گذشته نسخه جدید سیستم عامل ویندوز فون را نیز با نام Mango و با قابلیت های متنوع و جدید عرضه  کرد. برخی از تولید کنندگان مطرح مانند سونی اریکسون و سامسونگ نیز تمایل خود را برای تولید تلفن های ویندوزی اعلام کرده اند. حال باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت می تواند در بازار تلفن های هوشمند موفق باشد یا تلفن های ویندوزی نیز مانند Zune محکوم به مرگ خواهند بود.

منبع: Slash Gears

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات