بهترین آیپدهای بازار ایران [اسفند ۱۴۰۲]

شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
راهنمای خرید بهترین آپید برای بازی برای طراحی و برای ترید کردن
اگر به‌دنبال خرید آیپد برای بازی، طراحی، ترید یا کارهای دیگر هستید، در این راهنما شما را با بهترین مدل‌ها برای هر کاربرد آشنا می‌کنیم.
تبلیغات

آیپدهای اپل همیشه ازجمله بهترین تبلت‌های بازار بوده‌اند و طرفداران پروپاقرصی دارند. اپل انواع مختلفی از آیپدها را روانه‌ی بازار می‌کند که هرکدام ویژگی‌ها و امکانات متعددی ارائه می‌دهند. آیپدهای اپل را می‌توان محصولاتی همه‌کاره در نظر گرفت.

این تبلت‌ها برای هنرمندان دیجیتال و حتی طراحان داخلی ابزارهایی بسیار کاربری هستند. علاوه‌براین، گیمرها می‌توانند از آپید به‌عنوان دستگاه بازی بسیار باکیفیت و پرقدرت استفاده کنند. امروزه با گسترش شغل معامله‌گری، بسیاری از افراد از آیپد به‌عنوان ابزاری برای مرور چارت‌ها و انجام معاملات یا به‌اصطلاح ترید بهره می‌برند. در این مقاله، قصد داریم شما را برای خرید بهترین مدل آیپد متناسب با نیازتان راهنمایی کنیم.

مهم‌ترین نکات قبل از خرید آیپد

قبل از خرید آیپد چند نکته وجود دارد که رعایت‌کردن آن‌ها اهمیت زیادی دارد. مشخص‌کردن بودجه‌ی مدنظر برای خرید آیپد یکی از نکته‌های مهم قبل‌ از خرید است و قطعاً هرچه پول بیشتری پرداخت کنید، آیپد قدرتمندتر و بهتری خواهید خرید.

نکته دیگر بررسی نیاز کاری شما است؛ زیرا هر‌کس با‌توجه‌به فعالیتش فقط به برخی از جنبه‌های آیپد توجه می‌کند؛ به‌عنوان مثال، قبل‌ از خرید از خودتان سؤال کنید که این محصول را برای طراحی می‌خرید یا بازی؟

انواع مدل های آیپد

درحال‌حاضر، اپل چند مدل آیپد تولید و عرضه می‌کند؛ ازجمله آيپد معمولی، آیپد پرو، آیپد ایر و آیپد مینی. هرنوع آیپد برای دسته‌ی خاصی از کاربران طراحی شده‌اند تا نیاز آن‌ها را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند؛ به‌عنوان مثال، آیپد پرو برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفته شده که به قدرت پردازشی بسیار زیاد و حداکثر امکانات نیاز دارند. در مقابل، آیپد ایر نسخه‌ی ضعیف‌شده‌ی آیپد پرو است که برای کاربران عادی مناسب خواهد بود.

علاوبراین، آیپد مینی را داریم که ابعاد کوچک‌تری از برادران خود دارد؛ بنابراین، برای افرادی گزینه‌ای ایدئال است که به قابلیت حمل و در‌دست‌گرفتن آسان اهمیت می‌دهند.

بهترین مدل آیپد برای بازی

آیپدها سیستم‌عامل iPadOS را اجرا می‌کنند. در‌واقع، نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی iOS برای نمایشگرهای بزرگ است؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان همه‌ی بازی‌های آیفون را روی آیپد نیز اجرا کرد. در دهه‌ی اخیر، بازی‌های موبایلی پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌اند و اکنون شاهد عناوین گرافیکی با جزئیات بسیار زیاد هستیم که حتی می‌توان برخی از آن‌ها را با نمونه‌های کنسولی یا پی‌سی مقایسه کرد.

اگر گیمر هستید، با‌توجه‌به بودجه‌ی مدنظرتان می‌توانید انواع مختلفی از مدل‌های آیپد را برای اجرای بازی‌ تهیه کنید.

۱. آیپد نسل ۱۰ (۲۰۲۲)

فردی در حال بازی با آیپد نسل دهم

اگر به‌دنبال آیپدی همه‌کاره برای بازی هستید، آیپد ۲۰۲۲ (نسل ۱۰) یکی از بهترین انتخاب‌ها است؛ زیرا تعادل بسیار خوبی بین قیمت و عملکرد و قابلیت‌ها ارائه می‌دهد. این تبلت از نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی لیکویید رتینا با وضوح ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسل بهره می‌برد.

قلپ تپنده‌ی این محصول تراشه‌ی قدرتمند A14 Bionic است و در چند نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود. این دستگاه از نسل اول قلم اپل پشتیبانی می‌کند و به دوربین جلو و پشت ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

اگرچه تراشه‌ی A14 به‌اندازه‌ی M1 یا M2 قدرتمند نیست، همچنان اکثر بازی‌ها و حتی عناوین گرافیکی موبایلی را می‌تواند روان اجرا کند. همچنین، آیپد نسل ۱۰ یکی از تبلت‌های ارزان‌قیمت‌ اپل است که درحال‌حاضر می‌توانید بخرید.

۲. آیپد مینی نسل ۶ (۲۰۲۱)

آیپد مینی ۲۰۲۱  در دست

جدیدترین نسل آیپد مینی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد؛ اما همچنان یکی از تبلت‌های قدرتمند اپل محسوب می‌شود که اکثر بازی‌های پیشرفته و گرافیکی iOS را می‌تواند اجرا کند.

آیپد مینی از نمایشگر ۸٫۳ اینچی بهره می‌برد و ابعاد آن درمقایسه‌با مدل‌های آیپد ایر یا آیپد پرو کوچک‌تر است؛ بااین‌حال، می‌توان ساعت‌های طولانی از اجرای بازی روی آیپد مینی لذت برد و به‌دلیل وزن و ابعاد کوچک‌ آن، دستانتان احساس خستگی نخواهد کرد. بازی‌ها روی نمایشگر لیکویید رتینای این تبلت با وضوح ۲۲۶۶ در ۱۴۸۸ پیکسل بسیار شفاف و عالی به‌نظر می‌رسند.

آیپد مینی نسل ۶ از تراشه‌ی A15 Bionic بهره می‌برد و از درگاه USB C و 5G نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، می‌توان با اینترنت موبایلی بازی‌ها را با سرعت بسیار زیاد دانلود کرد. از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به پشتیبانی از نسل دوم اپل پنسل اشاره کرد.

۳. آيپد پرو ۱۲٫۹ اینچی M2 (مدل ۲۰۲۲)

گیمینگ با آیپد پرو ۲۰۲۲

اگر به‌دنبال بهترین تجربه‌ی بازی روی آیپد هستند، قطعاً آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی M2 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این تبلت به تراشه‌ی بسیار قدرتمند M2 مجهز است؛ ازاین‌رو، هر بازی گرافیکی و سنگینی را به‌راحتی و کاملاً نرم و روان اجرا می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی M2، نمایشگر LED XDR باکیفیت این محصول است. فناوری miniLED در این نمایشگر باعث می‌شود بازی‌ها را با کیفیت بسیار عالی اجرا کند.

ناگفته نماند که ابعاد این تبلت خیلی بزرگ است و شاید هنگام بازی‌کردن زود خسته شوید. از دیگر ویژگی‌های این محصول قدرتمند می‌توان به پشتیبانی از قلم اپل پنسل ۲ اشاره کرد.

بهترین مدل آیپد برای طراحی و گرافیک

اگر طراح هستید و قصد دارید با آیپد خود آثار گرافیکی دیجیتالی طراحی کنید، قطعاً باید به نمایشگر و پشتیبانی از جدیدترین نسل اپل پنسل توجه کنید؛ زیرا این دو ویژگی برای طراحان بسیار مهم هستند.

۱. آیپد پرو M1 (مدل ۲۰۲۱)

اسکن سه بعدی با آیپد پرو ۲۰۲۱ M1

آیپد پرو M1 مدل ۲۰۲۱ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحان گرافیک است؛ به‌خصوص برای افرادی که به استفاده از جدیدترین فناوری‌ها تمایلی ندارند یا به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستند. این تبلت قدرت کافی برای بارهای کاری سنگین گرافیکی را دارد؛ زیرا از پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۸ هسته‌ای بهره می‌برد.

علاوه‌براین، مدل ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو M1 از نمایشگر لیکوئید رتینا XDR با‌کیفیت بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش محتوا و رنگ‌ها را با کیفیت و دقت بسیار زیاد نمایش می‌دهد و نرخ تأخیر پاسخ‌گویی آن برای کار با اپل پنسل بسیار اندک است.

۲. آیپد نسل ۱۰ (۲۰۲۲)

رنگ بندی آیپد نسل دهم اپل Apple iPad

اگرچه آیپد نسل ۱۰ مدل ۲۰۲۲ را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها برای گیمرها معرفی کردیم، به‌عنوان دستگاهی مقرون‌به‌صرفه برای طراحان نیز مفید خواهد بود. یکی از مزیت‌های مهم این تبلت ارزان‌قیمت درمقایسه‌با سایر آیپدهای اپل پشتیبانی از قلم اپل پنسل است. همچنین، این دستگاه به تراشه‌ی A14 مجهز شده است که قدرت کافی برای اجرای برنامه‌های گرافیکی و طراحی را ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با آیپد نسل ۱۰ به‌راحتی برنامه‌هایی مثل نسخه‌ی iOS فتوشاپ را اجرا یا از ابزارهای قدرتمند طراحی مثل ProCreate استفاده کنید.

۳. آیپد پرو M2 (مدل ۲۰۲۲)

طراحی با آیپد پرو ۲۰۲۲

اگر محدودیت بودجه ندارید و به‌دنبال بهترین ابزارها برای کارهای گرافیکی و طراحی دیجیتال هستید، قطعاً آیپد پرو M2 می‌تواند نیاز شما را به بهترین شکل ممکن رفع کند. این دستگاه با بهره‌گرفتن از سیستم-روی-چیپ قدرتمند M2 که در بهترین لپ تاپ ها از برند اپل نیز استفاده می‌شود، قدرت پردازشی بسیار زیادی دراختیار کاربران قرار می‌دهد و نمایشگر آن از جدیدترین و مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد.

بررسی آیپد پرو M2؛ جسمی پیر، قلبی تپنده و یک‌دنیا محدودیت
مطالعه '16

آیپد پرو M2 مدل ۲۰۲۲ از نسل دوم قلم اپل پنسل نیز پشتیبانی می‌کند و به‌خوبی با آن سازگار است. روشنایی نمایشگر مدل ۱۲٫۹ اینچی این دستگاه به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد و در حالت HDR نیز روشنایی ۱۶۰۰ نیتی را ارائه می‌دهد و نسبت کنتراست آن ۱۰۰۰۰۰۰:۱ است.

شایان ذکر است که رم ۱۶ گیگابایت در‌کنار پردازنده‌ی قدرتمند مرکزی و گرافیکی، امکان ویرایش ویدئوهای 4K را به‌خوبی برای کاربران فراهم می‌کند.

بهترین مدل آیپد برای ترید

به‌دلیل بهینه‌بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار آیپدهای اپل، تقریباً هر نوع مدلی از این محصول برای تریدرها مناسب است؛ زیرا معامله‌گران اکثراً به برنامه‌هایی مثل تریدینگ ویوو احتیاج دارند تا ازطریق آن بتوانند نمودار سهام یا دارایی مدنظر خود را به‌طور لحظه‌ای بررسی کنند.

علاوه‌براین، مرورگر سافاری روی آیپدهای اپل بسیار بهینه عمل می‌کند و می‌توان چندین برگه‌ را بدون هیچ مشکلی هم‌زمان باز کرد که این ویژگی یکی از نیازهای مهم تریدرها است. البته از‌ آنجاکه تریدرها مثل گیمرها و طراح‌های دیجیتال به توان پردازشی خیلی زیادی نیاز ندارند، از برخی مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر و قدیمی‌تر آیپد نیز می‌توان برای این‌ منظور استفاده کرد.

۱. آیپد ۱۰٫۲ اینچی ۲۰۲۱

آیپد ۱۰٫۲ اینچی ۲۰۲۱

اگر اخیراً وارد دنیای معامله‌گری شده‌اید، استفاده از جدیدترین نسل آیپد صرفاً برای رفع نیازهای ترید بی‌معنی است. این روزها در اپ‌استور برنامه‌‌های کاربردی زیادی مرتبط با بازار سهام و ترید رمزارز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها روی اکثر مدل‌های آیپد حتی نسخه‌های ارزان‌قیمت و قدیمی ازجمله آیپد ۱۰٫۲ اینچی ۲۰۲۱ به‌راحتی استفاده کرد.

آیپد ۲۰۲۱ یکی از تبلت‌های ارزان‌قیمت‌ اپل است که از نمایشگر ۱۰٫۲ اینچی رتینا بهره می‌برد و با صفحه‌کلید‌های هوشمند اپل نیز سازگاری دارد.

به‌علاوه، می‌توان از هر کیبورد بلوتوثی دیگری با این تبلت استفاده کرد. آیپد ۲۰۲۱ بسیار خوش‌دست است و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد.

این دستگاه از تراشه‌ی A13 Bionic، سه گیگابایت رم و ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد و با قلم اپل پنسل نیز سازگار است. چنین سخت‌افزاری نیاز اکثر تریدرها را به‌راحتی رفع می‌کند.

این محصول از باتری بسیار بزرگ ۸۵۵۷ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و با‌توجه‌به بهینه‌‌بودن سیستم‌عامل و سخت‌افزارش، با هربار شارژ تا ساعت‌ها می‌تواند شما را در انجام معاملات و تحلیل چارت‌های قیمت سهام و رمزارز همراهی کند.

۲. آیپد ایر M1(مدل ۲۰۲۲)

آیپد ایر ۵ با مجیک کیبورد

آیپد ایر M1 مدل ۲۰۲۲ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای اکثر تریدرها باشد. این دستگاه از نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی لیکویید رتینا بهره می‌برد که برای چارت‌خوانی و مرور خبرهای مرتبط با معاملات رمزارز و سهام بسیار مناسب است.

قلب تپنده‌ی آیپد ایر M1 مدل ۲۰۲۲ تراشه‌ی ۵ نانومتری M1 است که توان پردازشی بسیار زیادی دارد و بااستفاده‌از آن می‌توان چندین نمودار مختلف را بدون کاهش سرعت یا لگ همزمان باز کرد و تحلیل‌های خود را با تعداد زیادی اندیکاتور و ابزار روی آن انجام داد.

این دستگاه ۸ گیگابایت رم دارد و در چند مدل با ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. اکثر تریدرها به فضای ذخیره‌سازی زیادی احتیاج ندارند؛ به‌همین‌دلیل، با خرید مدل‌ ۶۴ گیگابایتی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

از دیگر ویژگی‌های آیپد ایر M1 می‌توان به باتری ۷۶۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی و شارژدهی بسیار خوب آن اشاره کرد که با هربار شارژ، می‌توانید هنگام حرکت تا چندین ساعت به‌طور مداوم نمودارهای قیمتی و معامله را تحلیل کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین مدل آیپد برای انجام بازی کدام است؟

    مدل‌های پرو آیپد که جدیدترین آن‌ها درحال‌حاضر آپید پرو M2 است، ازجمله بهترین تبلت‌های اپل برای بازی هستند.

  • مهم‌ترین نکات برای طراحان گرافیک در انتخاب آیپد چیست؟

    پشتیبانی از قلم اپل پنسل، به‌خصوص نسل دوم این لوازم‌ جانبی و نیز کیفیت و ابعاد نمایشگر ازجمله نکات مهمی است که طراحان گرافیک و هنرمندان دیجیتال باید هنگام انتخاب آیپد مدنظر قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات