از طریق دوستانتان رمزعبور فیسبوک را باز بیابید

جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
تعداد رمزعبور هایی که کاربران باید به خاطر بسپارند زیاد است. از رمز عبور ایمیل و رمز اینترنتی شماره حساب گرفته تا رمز عبور کامپیوتر و شبکه های اجتماعی که ممکن است همه با هم متفاوت باشند و آنها را از یاد ببرید. بنابراین Facebook ویژگی جدیدی برای کاربران فراهم می کند که با استفاده از آن می توانند با کمک دوستان مورد اعتماد و بدون نیاز به رمز عبور وارد حساب فیسبوک خود شوند.
تبلیغات

فیس بوک صبح امروز طبق اعلامیه رسمی خود، اعلام کرده که در نظر دارد با روش جدیدی حساب های کاربری را بازیابی کند. این سیستم مانند این است که شما کلید در خانه خود را به چند همسایه مورد اعتماد خود بسپارید تا زمانی که کلید را جا گذاشته و یا گم می کنید، پشت در نمانید.

به همین ترتیب در روش جدید بازیابی رمز عبور، با استفاده از کمک سایر دوستان و بدون نیاز به اتصال به ایمیل می توانید رمز عبور خود را باز یابید. کاربران فیس بوک می توانند 3 تا 5 دوست مورد اعتماد خود را انتخاب کنند تا زمان بازیابی رمز عبور کد های مشخصی از طرف فیس بوک به آنها ارسال شود.

استفاده از ویژگی دوستان مورد اعتماد در فیس بوک اجباری نیست و تنها یک ابزار انتخابی است.

فیس بوک همچنین یک لایه امنیتی جدید برای دسترسی به App ها راه اندازی کرده است. به این ترتیب که می توانید روی برنامه هایی که در فیس بوک از آنها استفاده می کنید، رمز عبور قرار دهید تا اگر هکر ها رمزعبور حساب فیس بوک شما را بدست آوردند نتوانند به برنامه های شخصی شما مانند Skype و Spotify دسترسی داشته باشند.

برای اینکه برنامه و Application های فیسبوک خود را مجهز به رمزعبور کنید ابتدا از منوی Account Setting وارد قسمت Security شده و در قسمت App Password گزینه the third party application را انتخاب کنید.

آیا تا کنون برای شما چنین مشکلی پیش آمده که رمز عبور خود را فراموش کنید و نتوانید آن را بازیابی کنید؟ آیا به نظر شما این روش، امنیت فیس بوک را پایین نمی آورد؟

منبع: DigitalTrends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات