بهترین قابلیت های اندروید 4.0 برای حرفه ای ها

شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
گوگل در اوایل هفته گذشته رسما نسخه جدید سیستم عامل محبوب اندروید را معرفی کرد. نسخه 4.0 اندروید که به Ice Cream Sandwich معروف است به همراه تلفن هوشمند جدید Galaxy Nexus معرفی گردید. هرچند گوگل در نسخه 4.0 اندروید مصرف کنندگان عادی را هدف قرار داده اما نسخه جدید این سیستم عامل، قابلیت های کاربردی و با ارزشی برای کاربران شرکت ها و مسئولین IT آنها دارد.
تبلیغات

سیستم عامل اندروید 4.0 همانند iOS برروی تبلت و تلفن های هوشمند قابل نصب است از این رو انتظار می رود به زودی ابزارهای مختلفی با این سیستم عامل وارد بازار شوند. در نسخه 4.0 قابلیت های با ارزشی به اندروید اضافه شده که کار را برای کارمندان و مسئولین IT شرکت ها ساده تر می کند. در ادامه برخی از این قابلیت ها را بررسی می کنیم:

اندروید 4.0 از سیستم رمزگذاری On-Device Encryption پشتیبانی می کند

نسخه های قبلی اندروید نیز قابلیت اتصال به ایمیل سرور مایکروسافت (Microsoft Exchange Server) را برای دسترسی به ایمیل، تقویم و کانتکت های شرکتی داشتند اما به شرطی که قابلیت امنیتی Device Encryption برروی اکسچنج سرور غیرفعال می بود. ( سیستم عامل موبایل مایکروسافت، Windows Phone 7.5 نیز از قابلیت On-Device Encryption پشتیبانی نمی کند و به همین دلیل برخی آن را مناسب استفاده شرکت ها نمی دانند.)

در نسخه 4.0 اندروید این قابلیت اضافه شده است و کاربران شرکتی می توانند به راحتی به Exchange Server متصل شده و ایمیل، کانتکت و تقویم خود را داشته باشند و از طرفی از امنیت اطلاعات خود مطمئن باشند.

البته گوگل اعلام کرده که نسخه 3.0 سیستم عامل اندروید نیز از قابلیت on-Device Encryption پشتیبانی می کند.

در اندروید 4.0 سیستم تایپ صوتی ارتقاء یافته است

براساس ادعای گوگل در Ice Cream Sandwich موتور مکالمه اندروید بسیار هوشمندتر شده است. در اندروید 4.0 متون بلافاصله پس از صحبت کردن کاربر برروی صفحه، نمایش داده می شوند. در اندروید 4.0 کاربر تنها کافی است دکمه میکروفن را از روی کی برد لمس کند و سپس به جای استفاده از کی برد از صدا برای تایپ کردن متون، نامه های الکترونیکی و یا SMS استفاده کند. این قابلیت برای کارمندان شرکت ها و کاربران حرفه ای بسیار کارآمد است.

بهبود سیستم Copy و Past در اندروید 4.0

در اندروید 4.0 سیستم کپی کردن اطلاعات تغییر کرده است. براساس گزارش Tech Crunch در اندورید 4.0 کاربر بسیار راحت تر از پیش می تواند محتوای مورد نظر خود را انتخاب، کپی و اضافه کند. به این ترتیب کاربران شرکتی به راحتی می توانند محتوای مورد نظر خود، شامل نامه ها، پیغام ها و غیره را به مکان دیگر منتقل کنند و یا فایل ها و متون خود را کپی یا جابجا کنند.

قابلیت های جدید تقویم در اندروید 4.0

در اندروید 4.0 رابط گرافیکی تقویم تغییرات اساسی کرده است. در تقویم جدید حرکت بین صفحه های مختلف تقویم ساده تر و جذاب تر شده است. قابلیت بزرگنمایی آن نیز امکان بزرگنمایی برروی آیتم های مختلف تقویم را میسر می سازد تا کاربر بخوبی محتوای مورد نظر خود را مشاهده کند.

قابلیت قفل چهره در اندروید 4.0

گوگل هنوز اطلاعات زیادی در مورد قابلیت Face Unlock اعلام نکرده است. اما براساس اطلاعات منتشر شده ما می دانیم که در نسخه Ice Cream Sandwich اندروید، قابلیت جدیدی اضافه شده است که به کاربر امکان باز کردن قفل گوشی زمانی که گوشی در مقابل صورت قرار می گیرد را می دهد.

در واقع این قابلیت چهره صاحب گوشی را به خاطر می سپارد و زمانی که گوشی را در مقابل صورت قرار می دهید آن را با اطلاعاتی که در حافظه دارد مقایسه نموده و در صورت تطبیق دو تصویر، قفل گوشی را باز می کند. هنوز مشخص نیست که امکان قرار گرفتن رمز عبور در کنار این قابلیت وجود داشته باشد ولی به هر حال این قابلیت ممکن است امنیت گوشی را در زمان گم و یا دزدیده شدن بالا برد و از طرفی استفاده از آن را برای صاحب گوشی ساده تر کند.

غیرفعال کردن Appها در اندروید 4.0

در Android: Ice Cream Sandwich کاربر می تواند نرم افزار مورد نظر خودر را بطور کامل غیرفعال کند. این قابلیت در مورد برخی از نرم افزارهای آزاردهنده نصب شده برروی سیستم عامل که میزان قابل ملاحظه ای از منابع سخت افزاری را اشغال و بعضا باتری را نیز مصرف می کنند نیز می شود.

براساس اعلام گوگل، کاربر در اندروید 4.0 می تواند اجرای یک نرم افزار را غیرفعال کند و تا زمانی که خود کاربر نخواهد آن نرم افزار اجرا نخواهد شد.

Android Beam با استفاده از NFC اطلاعات کاربر را به اشتراک می گذارد

در اندروید 4.0 به لطف پشتیبانی از NFC، اشتراک گذاری کانتکت ها، آدرس های اینترنتی، مسیر و نقشه ها بسیار ساده تر شده است. این قابلیت که در اندروید 4.0 با نام Android Beam شناخته می شود کاربران را قادر می سازد تا به راحتی و با فعال کردن NFC، اطلاعات مورد نظر خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

یکی از خواص امنیتی NFC این است که تنها در فاصله کم کار می کند و به این ترتیب کاربران شرکتی از امنیت اطلاعات خود مطمئن خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد NFC به دایرکتوری IT زومیت مراجعه کنید.

اسکرین شات در اندروید 4.0

قابلیت جدید گرفتن عکس از صفحه (Screenshot) در نسخه جدید اندروید به کاربر امکان ذخیره اطلاعات روی صفحه برروی یک فایل تصویری را می دهد.

به عنوان مثال در Galaxy Nexus کاربر می تواند به راحتی و با فشار دادن کلید های پاور و کم کردن صدا، اسکرین شات بگیرد. البته این قابلیت در سیستم عامل اندروید 3.0 که مخصوص تبلت ها می باشد نیز وجود دارد.

قابلیت گرفتن اسکرین شات از صفحه، کاربران حرفه ای را قادر می سازد تا از صفحه های مختلف وب و برنامه های گوناگون اسکرین شات بگیرند.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات