گوگل ظاهر سرویس Gmail را تغییر می دهد

شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
تصاویری از تغییراتی که قرار است در ظاهر سرویس Gmail گوگل اعمال شود، به صورت تصادفی به بیرون درز است. با اعمال این تغییرات، قسمت تنظیمات ظاهری Gmail مجهز به گزینه های جدیدی شده و علاوه بر این دسترسی به بخش های مختلف تنظیمات نیز ساده تر می شود. به نظر می رسد این تغیرات بیشتر در راستای یکپارچه سازی Google+ و Gmail صورت گرفته اند. شما می توانید برای صفحه جیمیل خود تصویر پس زمینه قرار دهید، جست و جوی پیشرفته داشته باشد و ایمیل هایی که ارسال کردید و پاسخ آنها داده شده را در یک صفحه به صورت مکالمه مشاهده کنید. در ادامه جزئیات بیشتری در مورد تغییرات اعمال شده مشاهده می کنید.
تبلیغات

بهینه سازی و انعطاف پذیری

جی میل جدید خاصیت Auto-Adapt دارد. یعنی با تغییر سایز صفحه، با پنجره مرورگر به صورت همخوان، تغییر سایز می دهد.

gmain-redesign-search-customize-5

علاوه بر این شما می توانید ظاهر inbox خود را نیز تغییر دهید، فاصله بین ایمیل های موجود در inbox را کم یا زیاد کنید تا تعداد ایمیل هایی که در یک صفحه قرار می گیرد، کم یا زیاد شود. این ویژگی برای کاربران نت بوک و لپ تاپ های کوچک بسیار مفید است. چراکه می توانند با وجود صفحه کوچک نت بوک، تعداد بیشتری ایمیل در یک صفحه مشاهده کنند.

تصویر پس زمینه

اگر از ظاهر ساده و یکنواخت جیمیل خوشتان نمی آید، می توانید تصویر پس زمینه ایمیل خود را تغییر دهید. تصاویری با رزولوشن بالا برای اعمال این تغییرات در جیمیل تعبیه شده اند.

gmain-redesign-search-theme-4

مکالمات

به روز رسانی این قسمت جیمیل حتما شما را نیز به یاد قسمت Message فیسبوک می اندازد. هر مکالمه ای در این قسمت ذخیره می شود و تا زمانی که آن را پاک نکنید در صفحه شما باقی می ماند. در واقع اگر کاربر پاسخ ایمیل شما را بدهد تصویر وی ابتدای ایمیل و تصویر شما زیر ایمیل قرار خواهد گرفت. هر بار که به این ایمیل پاسخ داده شود، در قالب پیغام های دنباله دار می توانید روند پاسخ ها را مشاهده کنید.

gmain-redesign-search-3

جست و جو

در ظاهر جدید جیمیل، جست و جو کردن در حساب کاربری ساده و موثرتر شده است. شما می توانید جست و جوی خود را بر اساس نام فرستنده، نام مطلب ارسال شده از یک فرستنده خاص، موضوع، کلمات به کار رفته در ایمیل، کلمات به کار نرفته در ایمیل، موجود بودن فایل پیوست به همراه ایمیل و تاریخ و ... جست و جو کنید.

gmain-redesign-search-2

تبلیغات هوشمندانه

مطمئنا گوگل مانند سایت های بی اعتبار عمل نخواهد کرد و درinbox شما هیچ ایمیل تبلیغاتی ارسال نمی کند. سیستم تبلیغاتی گوگل در قسمت ایمیل ها هوشمندانه خواهد بود.

gmain-redesign-ads-1

تبلیغات هوشمندانه یا Smart Ads گوگل در ایمیل ها به این شکل کار می کند که در طول زمان از ایمیل های کاربران با استفاده از کلمات به کار رفته در آنها اطلاعات لازم را جمع آوری می کند تا متوجه شود کدام دسته از تبلیغات را باید برای او به نمایش بگذارد. به این ترتیب نمایش تبلیغات بسیار مفید تر و متناسب با نیاز کاربر خواهد بود.

نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟ اگر از سرویس ایمیل گوگل استفاده نمی کنید آیا با وجود این تغییرات حاضر به استفاده از این سرویس هستید؟

منبع: DigitalTrends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات