ایسر اولین Ultrabook خود را با قیمت 899 دلار عرضه کرد

سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش اینتل نوت بوک های فوق العاده باریک و سبک ویندوزی را با نام Ultrabook معرفی کرد و اعلام کرد که این نوت بوک ها با قیمت زیر 1000 دلار وارد بازار خواهند شد. حال ایسر اولین Ultrabook خود را با نام Aspire S3 و قیمت 900 دلار عرضه کرده است. S3 برخلاف دیگر نوت بوک های ویندوزی این شرکت واقعا باریک و سبک است. در ادامه مشخصات کامل Aspire S3 را به همراه مقایسه آن با MacBook Air مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

اگر در مورد Ultrabook و تعریف آن اطلاع ندارید به مقاله "هر آنچه در مورد Ultrabook باید بدانید" مراجعه کنید.

نوت بوک 13.3 اینچی Acer Aspire S3 حدود 0.51 اینچ (معادل 1.29 سانتی متر) ضخامت دارد و وزن آن نیز تنها 1351 گرم است. باریکی و سبکی این نوت بوک شبیه MacBook Air است با این تفاوت که Air حدود 1300 دلار قیمت دارد. البته ضخامت Macbook Air حدود 0.68 اینچ است که کمی ضخیم تر از Aspire S3 می باشد اما وزن هر دو نوت بوک تقریبا یکسان است.

مدیرعامل اینتل در زمان معرفی Ultrabook ها اعلام کرده بود که قیمت این نوت بوک ها می بایست کمتر از 1000 دلار باشد تا بتوانند با ارزان ترین Macbook Air که 999 دلار قیمت دارد رقابت کنند.

S3 اولین Ultrabook معرفی شده نیست اما اولین نمونه 13.3 اینچی از جنس آلومینیوم است که زیر 900 دلار قیمت گذاری شده است. در حقیقت Ultrabookها اولین نوت بوک های ویندوزی هستند که قادر به رقابت با MacBook Air اپل می باشند.

...

S3 اولین نوت بوک تجاری بازار است که در کنار حافظه 20GB از نوع SSD از دیسک سخت HDD استفاده کرده است. با وجود بکارگیری دو حافظه ذخیره سازی باز هم وزن S3 سبک است. استفاده از حافظه های ذخیره سازی SSD و HDD سرعت و ظرفیت را به همراه دارد. حافظه های SSD سرعت بسیار بالای نسبت به HDDها دارند ولی ظرفیت پایین و قیمت بسیار بالایی نیز دارند در عوض حافظه های HDD ظرفیت بالا و قیمت پایین دارند اما سرعت آنها کمتر از SSD ها است. حال ترکیب این دو حافظه ذخیره سازی مشکل سرعت و ظرفیت را حل می کند.

هیچ یک از Ultrabook های زیر 1000 دلار پورت USB 3.0 ندارند دلیل آن نیز گران بودن تراشه کنترل کننده این پورت است. اما از آنجای که اینتل وعده داده که در نسل جدید پردازنده های خود بصورت طبیعی و داخلی از USB 3.0 پشتیبانی خواهد کرد. زمانی که پردازنده های Ivy Bridge این شرکت عرضه شوند USB 3.0 نیز برروی تمام کامپیوترها اضافه خواهد شد. اما تا سال 2012 نوت بوک های ارزان قیمت نمی توانند از USB 3.0 پشتیبانی کنند.

از آنجای که S3 مجهز به حافظه SSD است و سیستم عامل برروی این حافظه نصب و اجرا می شود کاربر می تواند به جای خاموش کردن کامپیوتر، آن را به حالت Standby قرار دهد و در هر زمان که به آن نیز داشت بلافاصله نوت بوک را روشن کند.

Acer Spire S3 قرار است در همین هفته با قیمت 889 دلار وارد بازار شود.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات