خانه عروسی، کوچکترین هتل 5 ستاره دنیا

سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
هتل Eh Hausel که به خانه عروسی معروف است، 2.5 متر عرض و هر طبقه آن 53 متر مربع مساحت دارد. این هتل 5 ستاره زیبا که در آمبرگ آلمان ساخته شده، کوچک ترین هتل دنیا است. این هتل باریک در فضای کم عرض بین دو ساختمان، بنا شده است و از نمای بیرون، به نظر می رسد که هتل به زور در میان فضای باریک بین دو ساختمان گنجانده شده است اما زمانی که وارد هتل می شوید طراحی داخلی آن شما را شگفت زده می کند.
تبلیغات

این هتل دارای 6 طبقه است و تمام امکاناتی که در هتل های لوکس دنیا وجود دارد در این هتل کوچک نیز ارائه می شود. از جمله امکانات این هتل می توان به تحت خواب راحت، سیستم گرمایش و سرمایش مناسب، مبلمان خوب، تلویزیون صفحه مسطح، سرویس بهداشتی و حمام مناسب اشاره کرد. مهمانان این هتل که از کشورهای مختلف از چین تا مکزیک به این مکان مراجعه می کنند بابت هر شب اقامت در کوچکترین هتل دنیا حدود 240 یورو پرداخت می کنند. شاید باور نکنید اما اتاق های هتل Eh Hausel همیشه چند ماه قبل رزرو می شوند و همواره پر از میهمان است.

Er-Hausel-hotel2

به دلیل کوچک بودن اتاق های این هتل، فضای هر اتاق مناسب یک زوج است.

جاب است بدانید که خانه عروسی از ابتدا یک هتل لوکس نبوده است. هتل Eh Hausel در سال 1728 و زمانی که مجلس آمبرگ تصمیم گرفت که تنها زوج های مقیم اجازه ازدواج داشته باشند، ساخته شد. در آن زمان یک تاجر تصمیم گرفت تا یک خانه کوچک و ارزان را میان دو ساختمان و با عرض 2.5 متر بسازد تا زوج های جوان که قصد ازدواج دارند با هزینه کم آن را بخرند و در آن زندگی کنند. به این ترتیب زوج های جوان پس از ازدواج با هزینه کم این خانه را می خریدند و چند هفته در آن زندگی می کردند و سپس آن مکان را به زوج دیگری می فروختند و خانه بزرگتری برای خود خریداری می کردند. به همین دلیل این خانه به Wedding House یا خانه عروسی مشهور شد. بعدها این مکان باز سازی و تبدیل به هتل Eh Hausel شد.

زوج های که در این هتل خاص اقامت می کنند می گویند که هر وسیله رفاهی که بخواهید در این هتل وجود دارد و آن را یکی از بهترین مکان های دنیا برای اقامت می دانند.

منبع: Oddity Centeral

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات