CES 2011: بررسی تبلت Motion – سرسخت ولی ظریف و قدرتمند

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
اگر این تبلت بارها از دستتان به زمین بیافتد یا چای روی آن بریزید مشکلی برایش پیش نمی آید، صفحه نمایش آن هم به اندازه کافی روشن است تا حتی در نور آفتاب نیز بتوان با آن کارکرد. اما همه اینها باعث نشده تا  زیبا و ظریف نباشد در ادامه تبلت 10 اینچی Motion CL900 را که دارای پردانده دوهسته ای  1.5GHz و ویندوز 7 است را بررسی خواهیم کرد.
تبلیغات

استحکام بالای این تبلت باعث نشده تا شبیه تانک و یا یک ساختمان شود، Motion علاوه براستحکام بالا ظرافت و زیبایی خاصی دارد. لبه های آن کاملا منحنی شکل هستند و بخوبی در دست جای می گیرد.

وزن آن نیز مناسب است Motion حدود 950 گرم وزن داشته و ضخامت آن نیز به نازکی iPad و حدود  16 میلی متر است. صفحه نمایش لمسی این تلبت ضد خش است.

motion2-420-90

Motion سال هاست که تبلت های کامپیوتری تولید می کند ولی تولیدات این شرکت بیشتر برای مصارف صنعتی و پزشکی عرضه می شدند، به نظر می رسد CL900 برای مصارف عادی و روزمره نیز مناسب است.

صفحه نمایش لمسی این تبلت روشنایی خوبی دارد و مانند تبلت های دیگر براق نیست، در نتیجه به خوبی می توان در محیط بیرون و در نور خورشید با آن کار کرد.

صفحه نمایش لمسی CL900 از نوع Ntrig است و قادر است دستورات 4 نقطه را همزمان ارسال کند یعنی می توان با چهار انگشت صفحه را لمس کرد و دستورات خاصی را اجرا کرد. به لطف این صفحه نمایش Multi-Touch می توان لذت زیادی را با بازیهای تحت ویندوز 7 برد. این تبلت دارای قلم فیزیکی است و می توان با آن به خوبی با دست خط خودتان بنویسید. اندازه این قلم مناسب است و به خوبی در دست جای می گیرد زمانی که به آن نیازی نداشتید نیز مکان خوبی در لبه کناری تبلت برای قرار گرفتن آن وجود دارد.

motion4-420-90

پردازنده دو هسته ای این تبلت Trail Atom است و فرکانس آن نیز 1.5GHz است حافظه ذخیره سازی آن نیز از نوع SSD و با حجم های 30 و یا 62  گیابایت عرضه می شود از دیگر امکانات این تبلت می توان به خروجی micro HDMI، قابلت اتصال SD Card، شبکه های بی سیم Wi-Fi, 3G, Blutooth و GPS است سیستم عامل آن نیز ویندوز 7 است.

قیمت این تبلت مانند تبلت های ویندوزی دیگر کمی بالاست Motion CL900 حدود 1000 دلار قیمت گذاری شده است.

motion5-420-90

این تبلت 10 اینچی تنها یک اسپیکر دارد ولی صدای آن مناسب است CL900 دارای دو میکرفن است تا کاربر براحتی بتواند با نرم افزار Skype تماس صوتی و تصویری بگیرد.

طول عمر باتری این تبلت حدود 8 ساعت است و به سرعت شارژ می شود یعنی پس از 15 دقیقه شارژ کردن می توان ساعت ها از آن استفاده کرد.

این تبلت قرار است در بهار امسال وارد بازار شود. شرکت سازنده Motion CL900 اعلام کرده است که کیس خاصی را برای تبدیل این تبلت به نت بوک عرضه خواهد کرد که کاربران در صورت تمایل بتوانند از کی برد فیزیکی آن استفاده کنند.

منبع: Tech Radar

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات