CES 2011: سیستم کامپیوتری مبتنی بر اندروید برای اتوموبیل ها

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
شرکت Fujitsu Ten که از توابع غول ژاپنی فناوری یعنی فوجیتسو است، در نمایشگاه CES، سیستم کامپیوتری بسیارجالبی را برای ماشین ها به نمایش گذاشته است. این سیستم کامپیوتری از اندروید گوگل استفاده می‌کند و مجهز به پردازنده قدرتمند دوهسته ای Tegra 2 نویدیا است.
تبلیغات

Fujitsu Ten که در زمینه فناوری‌های الکترونیکی مرتبط با خودرو، لوازم صوتی و تصویری خانگی و فناوری‌های رادیویی موبایل فعال است در رابطه با این سیستم کامپیوتری گفت: ما روی سه قالب در این سیستم کامپیوتری کار کرده ایم: "ایجاد ارتباط بین ماشین و جامعه، ایجاد ارتباط بین ماشین و مردم، ارتباط ماشین ها با یکدیگر و زیرساخت ها".

"یکی از راه‌حل های که ما برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرده ایم، بکارگیری سیستم عامل اندریود در جهت بهبود ارتباطات ماشین ها با دیگر وسایل پرتابل است بعنوان نمونه با این سیستم کامپیوتری ارتباط بین وسایل الکترونیکی مختلف امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین این نمونه آزمایشی به پردازنده قدرتمند Nvidia Tegra 2 مجهز شده است که بازده بسیار بالا و مصرف بسیار کم دارد."

این نمونه آزمایشی که در نمایشگاه CES 2011 به نمایش درآمده است از سیستم عامل اندروید 2.2 استفاده می‌کند و قادر است امور چندرسانه ای مانند پخش ویدئو در یوتیوب را انجام دهد.

ارتباط بی‌سیم، اتصال به اینترنت و امکانات چند رسانه ای این نمونه آزمایشی باعث می‌شود در آینده علاوه بر امکانات تفریحی متنوعی در ماشین داشته باشیم و همچنین مانع نزدیک شدن بیش از حد ماشین ها یا رانندگی غیرمجاز خواهد شد.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات