ویدئوی پرسش جذاب سال 1994 را مشاهده کنید: اینترنت چیست

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اینترنت امروزه به عنوان یک جزء اصلی زندگی بسیاری از ماست. با اینکه خیلی وقت نیست که اینترنت وارد دنیای ما شده، به آن عادت کرده ایم و بخش عمده ای از وقت خود را با آن پر می کنیم. ولی اشخاصی که قرار بود برای اولین بار از اینترنت و دنیای مجازی استفاده کنند و برای ارتباط با سایرین به جای استفاده از تلفن Dial-Up از ایمیل استفاده کنند، چه تصوری در این باره داشتند. ویدئویی که در ادامه مشاهده می کنید، نمونه ای از عکس العمل ها در برابر این پدیده یعنی اینترنت است.
تبلیغات

این ویدئو مربوط به سال 1994 است. همان طور که مشاهده می کنید این دو گزارشگر معروف امریکایی یعنی Bryany Gumble و  Katie Couric در مورد اینکه ایمیل چیست با هم بحث می کنند و بعد از اینکه نمی توانند مفهوم دقیق آن را درک کنند از دوستان پشت صحنه در این باره سئوال می کنند.

در این ویدئو Gumble از همکار خود در مورد علامت @ نیز سئوال می کند و می پرسد علامتی که یک حلقه دور a کشیده چیست. پاسخ همکار  وی خیلی ساده است: این علامت At خوانده می شود. جالب تر از آن عکس العمل Gumble است. چراکه این علامت و تلفظ آن به نظر وی مسخره است و آن را احمقانه می داند. پس از آن کنجکاوی ها در مورد ایمیل و اینترنت شروع می شود و پاسخ های جذاب را هم می شنوید:

اینترنت چیزی است که این روزها در حال بزرگ شدن است (این تعریف یکی از بهترین تعریف هایی است که تا کنون در مورد اینترنت ارائه شده است)

به وسیله ایمیل همه می توانند با NBC ارتباط داشته باشند و به آن نامه بنویسند.(البته هنوز صحبت ایشان تمام نشده بود که از دوستشان پرسیدند : آیا میتونید برامون توضیح بدید اینترنت چیست)

و اما عجیب ترین قسمت این بحث فوق العاده جذاب را بخوانید.

وقتی Couric با تعجب سئوال می کند که برای ارتباط، نیازی به خطوط تلفن نیست، خانمی که کنار این دو خبرنگار نشسته با اعتماد به نفس پاسخ می دهد : نه! نیازی نیست (در شهری که این خانم زندگی می کردند ابتدا 3G و Wimax و سپس Dial Up وارد شده بوده است). همین لحظه Gumble وارد بحث می شود و در مورد زلزله اخیری که در Northridge اتفاق افتاد صحبت می کند و می گوید: در این زلزله مردم به دلیل دسترسی نداشتن به خطوط تلفن، از اینترنت برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند.

این پاسخ ها شاید برای ما جالب باشد و به آنها بخندیم ولی عکس العمل ما هم در این زمان نمی توانست بهتر از این باشد.

منبع: Dvice

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات