گوگل عبارت های bittorrent, rapidshare و سایت های اشتراک گذاری را سانسور می کند

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
آیا تا به حال سعی کرده اید عبارتی همچون "BitTorrent," "RapidShare," "uTorrent," "MegaUpload" و یا حتی "Ubuntu torrent" را در گوگل جستجو کنید. زمانی که عبارتی را در جعبه جستجوی گوگل وارد می کنید، گوگل سعی می کند پیشنهاد های نزدیک عبارت وارد شده را براساس محبوبیت عبارت های مشابه، پیشنهاد دهد. گوگل به تازگی این امکان را که Autocomplete  نام دارد برای عبارت ها تورنت و نام سایت های به اشتراک گذاری فایل، غیرفعال کرده است.
تبلیغات

گوگل اقدام به سانسور عبارت های مختلف مرتبط با سایت به اشتراک گذاری کرده است. به جزء موارد نام برده شده سایت های دیگر مانند HotFile , 4Shared  و MediaFire و بسیاری از سایت های آپلود فایل که هنوز سانسور نشده اند، در این دسته بندی قرار خواهند گرفت.

البته این محدودیت گوگل تنها برای قابلیت Autocomplete است و زمانی که بدنبال فایل تورنت یا فایل خاصی در سایت های به اشتراک گذاری هستید نتایج جستجو گوگل نمایش داده می شود.

google_autocomplete

از آنجایی که بسیاری از کاربران از قابلیت تکمیل خودکار  گوگل استفاده می کنند تا جستجو بهتری داشته و متقابلا نتایج بهتری را بدست آورند از این اقدام گوگل ناراضی هستند و این موضوع ممکن است منجر به گرایش کاربران به موتورهای جستجوی دیگرمانند Bing, Yahoo و یا AOL گردد.

منبع: Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات