بررسی Hyundai Genesis Track 3.8 کوپه 2010

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸
مطالعه 7 دقیقه
هیوندا از برندهای محبوب و پرکار در ایران است و اگر هزینه لازم برای خرید ماشینهای این برند را داشته باشید، حتما آن را در لیست خرید خود قرار خواهید داد. چرا که از نظر کیفیت و گارانتی بین سایر برندها، حرفی برای گفتن دارد. از مدل های محبوب و جدید این برند می توان Genesis را نام برد. مدل کوپه Genesis بیشتر مورد پسند جوان تر هاست و با ظاهر نه چندان خشن خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در ادامه (به درخواست یکی از کاربران) به بررسی این مدل می پردازیم.
تبلیغات

پیش از آغاز این مقاله تاکید می کنم که این مقاله به درخواست یکی از کاربران تهیه شده است. بنابراین اگر شما هم قصد خرید ماشینی دارید و به بررسی های سایت زومیت هم علاقه مندید لطفا در قسمت نظرات، درخواست خود را برای بررسی ماشین (وسایر لوازم الکترونیکی) و مدل آن اعلام کنید.

خلاصه بررسی

hyundai-genesis-yellow2

قیمت ماشین هیوندا جنسیس 2010 Full Option با موتور 3.8 لیتری و هزینه حمل تا مقصد معادل 30,750$ دلار است(البته باید بدانید که هزینه ماشین در ایران حدود 2 تا 3 برابر قیمت تمام شده ای است که ما با واحد پول دلار در سایت ذکر می کنیم). در صورتی که تمایل دارید کابل iPod نیز داشته باشید، باید 30$ دلار اضافه پرداخت کنید.

ما به این ماشین نمرات خوبی از نظر عملکرد می دهیم. کنترل ماشین بسیار خوب است و شما مطمئن هستید که به کنترل ماشین تسلط کافی دارید. موتور درحالیکه قدرت خوبی دارد، از نظر اقتصادی نیز خوب عمل کرده و در سرعت های پایین مصرف را تا میزان ممکن کاهش می دهد. در داخل ماشین، سیستم اتصال به iPod و سیستم صوتی بسیار عالی عمل می کنند. سیستم بلوتوث هم خوب است ولی Navigation یا مسیریاب یا راهنمای خوبی برای ماشین تعبیه نشده است. طراحی داخلی ماشین، به اندازه طراحی خارجی ماشین جذاب نیست. قیمت ماشین در مقایسه با کارایی آن مناسب است.

برای مشاهده Spec کامل ماشین می توانید این لینک (ستون سمت راست مربوط به Genesis coupe 3.8) را مشاهده کنید.

نکات مثبت:

خوش دست و کنترل خوب ، موتور خوب، قیمت مناسب و ظاهر خوب، سیستم صوتی عالی

نکات منفی:

هنوز navigation  یا راه نمای خوبی برای این مدل تعبیه نشده است، کار کردن با رابط گرافیکی iPod کمی گیج کننده است

بررسی ظاهری ماشین

این ماشین rear-wheel-drive  است. یعنی با چرخ های عقب حرکت می کند ولی مانند ماشین های Rear-Wheel دیگر عضلانی نیست و ظاهر اسپورتی دارد. Ford Mustang (ماشین محبوب و مورد علاقه من) که یک نمونه از آن را در تصویر سمت چپ مشاهده می کنید، از جمله ماشین های Rear Wheel است که از لحاظ ظاهری بسیار خشن است و هیوندا جنسیس کوپه که در سمت راست است، ظاهر منحنی شکل و غیرخشنی دارد.

Ford-mustang-vs-genesis

Genesis با بدنه ای پر از منحنی، عضلانی به نظر نمی رسد، ولی وقتی سوار ماشین هستید، احساس می کنید سوار یک ماشین پر قدرت هستید که کنترل آن کاملا در دستان شماست.

هیوندا برای ماشین سدان خود نیز از نام Genesis  استفاده کرده است. Genesis  سدان،  از لحاظ طراحی داخلی نسبت به مدل کوپه لوکس تر است. در حالیکه Genesis Coupe کاملا اسپورت و جوانپسندانه است.

Safety_whiplash

تصویر زیر نمونه ای از ماشین Genesis سدان است.

hyundai-genesis-2

Genesis Coupe Track 3.8 در جاده

ماشین Genesis  که ما آن را تست کرده ایم نسخه Highest-end  است و بیشترین option ها (امکانات) را دارد (ازجمله موتور 3.8، ترمز Brembo  و چرخ های 19 اینچی به همراه تایر های تابستانی و ...). Low-end ترین مدل Genesis دارای موتور 2.0 لیتر است.

Perfrom_sus

یک فشار کوچک روی Start ،ماشین را روشن می کند. Shifter شش سرعته این ماشین برای تعویض دنده، خیلی هم کوچک نیست. برای راه انداختن ماشین نیاز به کمی فشار روی پدال گاز ماشین دارید. چراکه پدال گاز بیش از حد شل نیست که با یک فشار کوچک، سرعت ماشین به صورت ناگهانی بالا برود. ترمز ماشین هم به همین شکل عمل می کند و وقتی که ترمز می گیرید ماشین به صورت ناگهانی نمی ایستد. بلکه ابتدا یک فشار نیمه قوی و سپس ترمز کامل گرفته می شود. این روند برای مسابقات یا حرکت در جاده ها خوب است ولی برای حرکت در ترافیک و محل های پرتردد خیلی هم خوب نیست. چراکه شما باید برای توقف کامل فشار بیشتری به ترمز وارد کنید.

break-of-wheel

سوخت و ساز ماشین

دنده 5 و 6 این ماشین خوب کار می کند و می توانند سرعت ماشین را تا حد مطلوبی بالا بیاورد. ولی دنده 4 ماشین خیلی سرعتی نیست و برای زمانی که نیاز به حرکت قدرتی دارید مناسب تر است.

Interior_genesis-2

در بزرگ راه ها و زمانی که سرعت را بالا می بریم، کامپیوتر عددی معادل 25 مایل به ازای هر گالون (10.6 کیلومتر به ازای هر لیتر) را نشان می دهد و در پیمودن سربالایی ها با سرعت بالا، این رقم به 26MPG یا 11.05 کیلومتر به ازای هر لیتر، افزایش می یابد.

ولی در پیمودن مسیر های پرترافیک داخل شهری و مسیر هایی که نیاز به سرعت کمتری دارند، مصرف سوخت ماشین به 18 تا 19MPG کاهش می یابد. (یعنی 7.6 تا 8 کیلومتر به ازای هر لیتر)

داخل کابین ماشین

تکنولوژی های به کار رفته روی فرمان ماشین کاربردی و خوب هستند و روی فرمان را هم خیلی شلوغ نکرده اند. تعویض آهنگ، تنظیم رادیو و تنظیم و انتخاب فولدر MP3 و دکمه بالا و پایین آوردن صدا، همگی روی فرمان تعبیه شده اند. فرمان مستحکمی که حس خوبی به دستان شما می بخشد.

Streeing-wheel-of-genesis

نمایشگر مونوکروم LCD به کار رفته در بالای دکمه های مربوط به سیستم صوتی این ماشین، در جای خوبی تعبیه شده و راننده می تواند به راحتی به صفحه نمایشگر نگاه بیاندازد. سیستم راهنما در این مدل تعبیه نشده است ولی این سیستم در Genesis  سدان موجود است. یک جک USB و iPod روی تمامی Genesis های کوپه نصب شده است.

LCD-monochrome-Interior_1

ولی رابط گرافیکی برای یافتن و Play کردن آهنگ ها خیلی خوب طراحی نشده است. ضمنا در صورتی که در انتخاب آهنگ مورد نظر کمی تاخیر کنید، LCD سریعا به مسیر اولیه باز می گردد و باید مجددا مسیر یافتن آهنگ را طی کنید.

all-geenesis-coupe-buttons

برای سیستم صوتی این ماشین 10 اسپیکر تعبیه شده است. Door tweeter،  Subwoofer و کانال مرکزی مربوط به سیستم صوتی این ماشین، صدای بی نظیری را تولید می کند که تمام صدا ها و زیر صدا هایی که در آهنگ ها نشنیده اید را با این سیستم صوتی کاملا می شنوید.

سیستم Bluetooth  ماشین هم استاندارد بوده و کاملا خوب عمل می کند و ما برای اتصال iphone  به سیستم بلوتوث ماشین، هیچ مشکلی نداشتیم.

زیر کاپوت Genesis  کوپه چه می گذرد

genesis-motor-2010

موتور 3.8 لیتری این ماشین توانی معادل 306 اسب بخار را تولید می کند. هیوندا ادعا می کند این ماشین در عرض 6 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت)  می رسد. البته این زمان توسط بررسی های ما 5.5 ثانیه بود. برای مشاهده مشخصات کامل Hyundai Genesis  به این لینک مراجعه کنید. درصورتی که تجربه استفاده از این ماشین را داشتید یا قصد خرید آن را دارید، نظر خود را در مورد آن با ما در میان بگذارید.

منبع: Cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات