AMD کارت گرافیک جدید Radeon HD 69501GB را عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه AMD هنوز بصورت رسمی عرضه این محصول را اعلام نکرده است ولی تولید کننده ها Radeon HD 6950 را با 1GB حافظه در لیست محصولات خود اضافه کرده‌اند. این کارت گرافیک حدود 279 دلار قیمت خواهد داشت و پاسخی به کارت گرافیک GeForce GTX 560 Ti انودیا خواهد بود.
تبلیغات

شرکت HIS اولین تولید کننده کارت گرافیک با GPU ای ام دی Radeon HD 6950 1GB خواهد بود حافظه 1GB این کارت گرافیک از نوع GDDR5 است و فرکانس آن نیز 800MHz و 5000MHz خواهد بود این کارت گرافیک از قابلیت های Crossfire X و Eyefinity نیز پشتیبانی می‌کند و دو پورت DVI، یک HDMI و دو mini-DisplayPort خواهد داشت. هنوز تاریخ دقیق عرضه این کارت گرافیک اعلام نشده است.

گیگابایت، سافایر، ایکس اف ایکس و PowerColor نیز اعلام کرده‌اند که تولید این کارت گرافیک را به‌زودی آغاز خواهند کرد. مدل کارت گرافیک گیگابایت که از این GPU استفاده خواهد کرد، GV-R695OC-1GD است که طراحی Ultra Durable گیگابایت را داشته (در این طراحی از خازن های ژاپنی با کیفیت و برد مسی استفاده می‌شود) و دارای سه فن خنک‌کننده WindForce 3X خواهد بود این کارت گرافیک تا فرکانس 870MHz اورکلاک خواهد شد.

هنوز حدود دو هفته تا عرضه این کارت گرافیک باقی مانده است و ممکن است AMD قیمت این کارت گرافیک را پایین‌تر از 280 دلار عرضه کند. در حال حاضر قیمت کارت گرافیک GTX 560 TI مدل 2GB این کارت گرافیک در بازار حدود 300 دلار قیمت دارد وبا توجه به اختلاف قیمت 20 دلاری برای حافظه 1GB خرید این کارت گرافیک منطقی به نظر نمی رسد و AMD باید قیمت نسخه 1GB را بیش از این کاهش دهد. به هر حال باید دو هفته منتظر ماند تا کارت گرافیک Radeon HD 6950 1GB بصورت رسمی وارد بازار شود.

منبع: Toms Hardware

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات