شایعات در مورد آیفون ۵ از پردازنده A8 خبر می‌دهند

یک‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
ما همچنان منتظر دریافت مشخصات آیفون ۵ و آیپد هستیم. ولی به طرفداران Apple پیشنهاد می‌کنیم برای خرید iPad یا iPhone خود عجله نکنید. زیرا Apple هر بار که محصول جدیدی ارائه می‌کند، ویژگی‌های زیادی به آن‌ها اضافه می‌کند. در ادامه مشخصاتی در مورد پردازنده جدید iPhone5 به شما ارائه می‌کنیم.
تبلیغات

همیشه محصولات جدید که شرکت‌ها ارائه می‌کنند، بهترین نیستند. به‌طور مثال آیفون ۴ یکی از شکست های Apple بود. چراکه کاربرانی که سری ابتدایی این مدل را خریداری کردند، با آنتن دهی ضعیف آیفون ۴ مواجه شدند. بنابراین همیشه خرید محصولات جدید به صرفه نیست.

از طرفی ما ازطریق کارمندان این شرکت اطلاعاتی در مورد محصولات جدید Apple بدست می آوریم تا به کاربرانی که قصد خرید این محصولات را دارند بگوییم آیا بهتر است صبر کنند تا محصول جدید ارائه شود یا خرید محصولات قبلی به صرفه تر است.

این بار نیز خبر در مورد شایعات iPhone5 و پردازنده این مدل است. ظاهراً پردازنده آیفون 5 مدل A8 است. iPad اولین محصول قابل حمل اپل بود که از پردازنده A4 استفاده می‌کرد که این پردازنده روی مدل‌های iPhone 4 و iPod Touch جدید و Apple Tv نیز به کار رفته است. این پردازنده که نام مدل کامل آن ARM Cortex-A8 است، براساس معماری ARMv7 ساخته شده است. این پردازنده معمولا در محصولاتی که قرار است باتری آن‌ها کم مصرف باشد(کمتر از 300 میلی وات) استفاده می‌شوند. به‌طور مثال از این محصول بیشتر در گوشی های تلفن همراه، نت بوک ، DTV و پرینتر ها استفاده می‌شود.

از مشخصات کلی این مدل می‌توان به فرکانس 600 تا 1 گیگاهرتز و تکنولوژی NEON برای پردازش MultiMedia و SIMD نام برد.

اپل تصمیم گرفته برای گوشی های iPhone5 خود از پردازنده‌های Qualcomm استفاده کند. Qualcomm از اصلی‌ترین تولیدکننده های چیپ های CDMA است و برای iPhone4 هم پردازنده A4 را ارائه کرده بود.

باید دید آیا این iPhone5 مانند مدل قبل ایرادی پیدا نمی‌کند. قیمت آیفون های جدید را در بخش محصولات زومیت مشاهده کنید.

منبع: DigitalTrends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات