هکر ایمیل سیاستمدار امریکایی به زندان افتاد

شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
دانشجوی هکر 23 ساله که ایمیل سارا پالین، سیاستمدار امریکاری را هک کرده بود به زندان افتاد. دیوید کرنل در سال 2008 بصورت غیرقانونی توسط اطلاعاتی که از موتور جستجوی گوگل بدست آورده بود، رمز عبور پالین را بازیابی کرد و وارد ایمیل یاهوی سارا پالین شده بود سپس اطلاعات بدست آمده از ایمیل او را در سایت ویکی لیکس منتشر کرد.
تبلیغات

دیوید کرنل که پسر مایک کرنل نماینده دموکراتیک امریکاست از طریق قسمت "فراموش کردن رمز عبور" که با ارائه سئوالات شخصی امکان بازیابی رمز عبور را فراهم می کند و اطلاعاتی که در رابطه با زندگی شخصی سارا پالین که از طریق موتور جستجوی گوگل بدست آورده بود، رمز عبور سارا پالین را بدست آورده بود. و بدین تربیت به نامه های شخصی او دسترسی پیدا کرده و سپس این اطلاعات را در سایت Wikileaks منتشر کرده بود.

پالین از ایمیل یاهو خود به آدرس Sarah.gov@yahoo.com برای استفاده تجاری و دولتی استفاده می کرد. در اواخر سال 2009 کرنل مجرم شناخته شد و به یک سال حبس در زندان محکوم شد البته قاضی دادگاه پیشنهاد کرده بود که این یک سال حبس در خانه اجرا شود نه در زندان ولی هنوز پیشنهاد قاضی در حال بررسی است و نهایی نشده است.

هرچند توماس فیلیپس قاضی دادگاه پیشنهاد داده است که حبس کرنل در خانه انجام شود آن را برای گناه او کافی دانست ولی براساس گفته بی بی سی در حقیقت تصمیم نهایی برای مکان حبس او گفته شده است و او قرار است در زندان معمولی با امنیت پایین و در 300 مایلی منزل او زندانی شود.

کرنل از 10 ژانویه یعنی 5 روز پیش در زندان به سر می برد و برای یکسال در زندان خواهد بود.

منبع: Toms Guide

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات