هر آنچه در مورد Google TV باید بدانید

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
در چندماه اخیر اخبار و بحث های بسیاری در مورد گوگل تی وی منتشر شد چون شرکت های بزرگ لاجیتک و سونی با غول موتور جستجو در ساخت این وسیله مشارکت کرده اند. اما حتی با این هیاهوی بسیار زیاد هنوز بسیاری این وسیله سرگرمی را درست نمی شناسند و یا درک درستی از آن ندارند در ادامه اطلاعات کاملی در مورد Google TV گردآوری شده است.
تبلیغات

گوگل تی وی چیست؟

ایده اصلی گوگل تی وی این است که به ویدیوها از طریق یک کادر جستجو مانند google.com دسترسی داشته باشید و آنها را در تلویزیون خود مشاهده کنید. گوگل تی  وی قادر است در ویدیوهای آنلاین و یا کانال های ماهواره ای از طریق کابل یا دیش جستجو کرده تا موضوع مورد نظر کاربر را پیدا کند. در حال حاضر گوگل تی وی قادر به جستجو در برنامه های DVR از طریق ماهواره های مختلف است ولی در آینده از انواع دیگر DVR ها نیز پشتیبانی خواهد کرد.

google_tv_2

ایده اصلی گوگل تی وی بر آن است که کاربر نیازی به دانستن محل انتشار ویدیو نداشته باشد، یعنی مهم نباشد که ویدیو در سایت اجاره فیلم Netflix و یا برروی ماهوره و یا در یوتیوب و غیره باشد و گوگل ویدیو مورد نظر کاربر را برایش پیدا کرده و نمایش دهد.

این هدف و کار اصلی گوگل تی وی است اما چیزی که درک گوگل تی وی را مشکل می کند این است که تلویزیون و یا هر وسیله ای که به گوگل تی وی مجهز است می بایست کارهای زیادی انجام دهد تا قابلیت های آن را عملی کند. این وسیله می بایست نرم افزارهای خاص پخش فیلم Netflix و Pandora داشته باشد، مرورگر وب Chrome با قابلیت پخش فایل های ویدیوی مختلف داشته باشد، قابلیت کنترل وسایل دیگر الکترونیکی مانند Harmony Remote (کنترل از راه دور لاجیتک که قادر به کنترل انواع مختلف وسایل الکترونیکی ماننده تلویزیون و پخش کننده های مختلف است) باشد و همچنین امکان دسترسی به فروشگاه اندروید را داشته باشد.

چرا گوگل تی وی بخواهیم؟

اگر روزانه زمان زیادی را صرف پیدا کردن فایل های ویدیوی با موضوع خاص در سایت های به اشتراک گذاری ویدیو ماننده Netflix, Youtube, Amazon VOD و یا ComedyCenteral.com می کنید. گوگل تی وی باعث صرفه جویی در زمان شما می شود و ویدیو مورد نظر شما را از بین میلیاردها ویدیو پیدا کرده و نمایش می دهد. سیستم جستجوی ویدیو در گوگل تی وی با جستجوی صفحات وب به کلی فرق می کند و نتایج را به بهترین شکل ممکن نمایش می دهد.

اگر زمان زیادی را برای تماشای ویدیوهای آنلاین صرف نمی کنید و محتوای مورد نیاز خود را از طریق کانال های تلویزیونی و یا ماهواره ای بدست می آورید گوگل تی وی بدردتان نمی خورد.

چطور می توان گوگل تی وی را کنترل کرد

یکی از مشکلات فعلی در مورد گوگل تی وی این است که عموما برای جستجوی یک ویدیو می بایست عبارت های زیادی را تایپ کنید و تایپ کردن کلمات با کی بردهای روی صفحه و انتخاب تک تک حروف با کنترل رنج آور است.

در حال حاضر دو راه حل برای این موضوع وجود دارد، یکی کی برد بی سیم Logitech Revue است که دارای صفحه لمسی برای حرکت ماوس و دکمه های استاندارد مالتی مدیا برای استفاده راحت تر در پخش فایل های صوتی و تصویری است. سونی نیز کنترلری برای گوگل تی وی ساخته است که شبیه نمونه لاجیتک است. علاوه بر این ها گوگل تی وی از طریق تلفن های هوشمند iPhone و Android نیز کنترل می شود.

گوگل تی وی چطور ماهواره و یا شبکه های کابلی را کنترل می کند؟

ریسیور می بایست از طریق کابل HDMI به گوگل تی وی متصل شود ولی گوگل تی وی برای ارسال دستورات به ریسور می بایست از طریق اینفرارد (Infrared) دستورات را مانند کنترل از راه دور ارسال کند. اگر از کنترلر Revue لاجیتک استفاده کنید در قسمت جلوی آن یک فرستنده اینفرارد وجود دارد که اطلاعات لازم را ارسال می کند ولی اگر از کنترلر سونی استفاده کنید می بایست یک IR emitter جداگانه کوچک به آن اضافه کنید تا دستورات گوگل تی وی را به ریسور ارسال کند. گوگل تی وی کانال ها را تغییر می دهد همانگونه که کنترل از راه دور تغییر می دهد.

گوگل تی وی قادر است در لیست کانال های زنده جستجو کرد و برنامه خاصی را پیدا کند البته در حال حاضر گوگل تی وی تنها قادر به کنترل شبکه های ماهوراه ای دیش از نوع DVR است.

آیا نمی توان تمام کارهایی که گوگل تی وی انجام می دهد را  با نوت بوک و یک کابل HDMI انجام داد؟

بله، تقریبا تمام قابلیت های گوگل تی وی را می توانید با نوت بوک خود انجام دهید ولی دلیل اصلی استفاده از گوگل تی وی این است که شما تمام این امور را بدون نیاز به نوت بوک و از طریق وسیله ای که در داخل خود تلویزیون قرارداده شده است انجام دهید. رابط کاربری گوگل تی وی نیز همه چیز را به راحتی در اختیار کاربر قرار می دهد.

تقاوت گوگل تی وی با اپل تی وی در چیست؟

اپل تی وی قابلیت های کمتری نسبت به گوگل تی وی دارد. اپل تی قادر است ویدیوی ها را از طریق سایت های iTune و Netflix و یا از طریق حافظه متصل شده از طریق پورت USB نمایش دهد. قیمت Apple TV حدود 99 دلار است و در مقابل قیمت 300 دلاری Revue لاجیتک بسیار جذاب تر و مناسب تر است. Apple TV یک وسیله خارجی است ولی گوگل تی وی در درون تلویزیون ها گنجانده می شود.

اطلاعات کامل در مورد Apple TV را می توانید در بررسی که پیش تر انجام شده بود مشاهده نمایید.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات