مانیتورهای سه بعدی جدید سامسونگ بدون استفاده از فناوری انویدیا

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
ولی نسل جدید مانیتورهای سامسونگ از فناوری سه بعدی خود سامسونگ استفاده خواهند کرد.
تبلیغات

سامسونگ در نمایشگاه CES امسال علاوه بر معرفی نسل جدید تلویزیون‌ D8000 سه‌بعدی از مانیتورهای سه‌بعدی جدید خود نیز پرده‌برداری کرد. تا به امروز تمام مانیتورهای سه‌بعدی برای نمایش بازی ها و ویدیوی های سه‌بعدی نیازمند Nvidia 3D Vision Kit بودند.

تنها تفاوت بین مانیتورهای سه‌بعدی امروزی با مانیتورهای دو بعدی در فرکانس آنهاست یعنی Refresh Rate مانیتورهای سه‌بعدی بیش از 120 هرتز است اما مانیتورهای دو بعدی رایج Refresh Rate کمتر یعنی 60 یا 75 هرتز دارند. باقی عملیات پخش و تولید تصاویر سه‌بعدی را کارت گرافیک و مجموعه 3D Vision Kit انجام می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کارکرد Nvidia 3D Vision Kit و چگونگی اجرای بازی ها و فیلم‌های سه‌بعدی در کامپیوتر به مقاله ای که پیش تر تحت عنوان "بررسی Nvidia 3D Vision Kit - اجرای بازی‌های سه‌بعدی در PC " منتشر شده بود مراجعه کنید.

در نمایشگاه CES امسال سامسونگ اعلام کرد که خط تولید جدید برای مانیتورهای سه‌بعدی راه اندازی کرده است تا مانیتورهای سه‌بعدی با فناوری خود سامسونگ را تولید کند مانیتورهای SA950 و SA750 اولین مدل‌های سه‌بعدی با این فناوری خواهند بود.

هر دو مانیتور سامسونگ دارای طراحی بسیار خاصی هستند، مخصوصا مانیتور SA950 که دارای پنل بسیار باریک و پایه بزرگ که به یکدیگر متصل شده‌اند است. مدل SA750 شبیه مانیتورهای سابق است اما پنل آن نیز بسیار باریک است.

SA7502_610x501

هر دو مانیتور از نوع LED-Backlit هستند و زاویه دید خوبی دارند اما پنل هر دو مانیتور از نوع TN است.

در فناوری جدید سه‌بعدی سامسونگ دیگر نیازی به کیت 3D Vision انودیا نخواهید داشت و یک مانیتور سه‌بعدی سامسونگ و یک عینک برای مشاهده تصاویر سه‌بعدی کافی است.

فناوری جدید سامسونگ مانند 3D Vision Kit انویدیا قادر به تبدیل محتوای دو بعدی به سه‌بعدی است و فرمت های مختلف سه‌بعدی را پخش خواهد کرد. هنوز اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری و قیمت مانیتور منتشر نشده است.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات