مانیتور گیمینگ E70V ال جی با پنل IPS

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
تفاوت های پنل‌های TN و IPS را بررسی می‌کنیم و سپس مشخصات فنی مانیتور E70V را معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات

اکثر مانیتورهای موجود در بازار با پنل‌های ارزان‌قیمت TN ساخته می‌شوند پنل‌های TN رنگ‌ها را طبیعی نمایش نمی دهند و زاویه دید آن‌ها نیز کم است یعنی اگر در زاویه بیشتر از حدود 170 درجه به مانیتور خود نگاه کنید رنگ‌ها را بهم ریخته خواهید دید اما این مشکلات در پنل‌های IPS وجود ندارد پنل‌های IPS زاویه دید بسیار خوبی دارند و رنگ‌ها را هم طبیعی نمایش می‌دهند پنل‌های IPS بدلیل گرانی بیشتر در مصارف حرفه‌ای استفاده می شدند و مخاطب اصلی آن‌ها نیز گرافیست و طراحان هستند.

برای کسب اطلاعات کامل در مورد نوع پنل‌های LCD و TN ،IPS و VA؛ کدامیک بهترین فناوری صفحه‌نمایش است؟ مراجعه کنید.

اکثر مانیتورهای گیمینگ با پنل TN وارد بازار می‌شوند و تمرکز اصلی آن‌ها بر نمایش تصاویر سریع بدون تأخیر است یعنی در ساخت مانیتورهای مخصوص بازی سعی می‌شود زمان پاسخگویی تصویر و Refresh Rate به اندازه کافی سریع باشد تا تصاویر بدون تأخیر و سایه نمایش داده شوند.

مانیتورهای IPS به داشتن زاویه دید وسیع و نمایش رنگ‌های واقعی معروف هستند اما زمان پاسخگویی آن‌ها به اندازه پنل‌های TN پیشرفت نکرده است.

اما LG در ساخت مانیتور E70V از پنل‌های IPS ای استفاده کرده است که تأخیر هم ندارد یعنی زمان پاسخگویی تصویر و Refresh Rate پنل IPS را نیز ارتقاء داده است تا مناسب گیمرها و نمایش بازی‌های کامپیوتری سریع شود.

مانیتور ال‌ جی E70V دارای وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل، روشنایی تصویر 300 cd/M2 و پورت های VGA,DVI, 2xHDMI و خروجی صدا است.

اطلاعات تکمیلی و قیمت مانیتور در ماه های آینده اعلام خواهد شد.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات