معرفی Switchblade کامپیوتر کوچک بازی با کی برد بی نظیر از جنس LCD

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
مطالعه 4 دقیقه
به نظر می‌رسد، ریزر که در زمینه ساخت تجهیزات حرفه ای مخصوص بازی فعال است قصد دارد وارد تجارت کنسول‌های قابل حمل شود. نمونه آزمایشی گجت جدید ریزر با نام رمز Switchblade روز سه‌شنبه در CES معرفی شد.
تبلیغات

Razer Switchblade کمی کوچکتر و مقدار بسیار زیادی قوی تر از نت بوک ها است. سایز صفحه‌نمایش لمسی خازنی آن 7 اینچ است. کی برد آن نیز دانیامیک و قابل برنامه‌ریزی است. ریزر اطلاعات زیادی در مورد نمونه آزمایشی Switchblade اعلام نکرده اما پردازنده استفاده شده دراین کنسول بازی نوعی از Atom اینتل است که تا به حال معرفی نشده است. سیستم عامل آن نیز Windows 7 با رابط کاربری گرافیکی Razer UI خواهد بود.

اطلاعاتی در مورد نوع GPU این کنسول بازی اعلام نشده ولی Razer ادعا کرده است که Switchblade قادر است بازی‌های کامپیوتری را با 30 فریم در ثانیه اجرا کند. از دیگر امکانات Switchblade می‌توان به درایو SSD با ظرفیت 128GB، شبکه‌های بی‌سیم 3G و Wi-Fi، خروجی HDMI و پورت USB 3.0 اشاره کرد. البته از آن جایی که در حال حاضر Switchblade تنها یک نمونه آزمایشی است ممکن است برخی از مشخصات سخت‌افزاری آن تغییر کند.

215986-switchblade7_original

طول عمر باتری نمونه فعلی آزمایشی حدود 4 تا 6 ساعت است.

کی برد قابل برنامه‌ریزی Switchblade قابلیتی است که این محصول را از دیگران مجزا می‌کند. کلیدهای کی برد این دستگاه صفحه های نمایش LCD هستند که با پوشش پلاستیکی پوشیده شده‌اند. این طراحی خاصی است که گیمرها از آن لذت خواهند برد.

سرعت بسیار کم نت بوک ها تنها عامل عدم علاقه گیمرها به نت بوک ها نیست بلکه صفحه‌نمایش آن‌ها نیز مناسب یک کنسول قابل حمل نیست به‌همین‌دلیل، Switchblade مجهز به یک صفحه‌نمایش 7 اینچی است. Switchblade بدنبال این است تا بسیاری از بازی ها را با رابط کاربری کی برد خود سازگار کند.

بعنوان مثال اگر شما World of Warcraft را با Switchblade بازی کنید می‌توانید دکمه های کی برد را به شکل تصاویر Skill ویا Spellهای کارکتر بازی درآورید. Razer در حال مذاکره با تولید کننده های بازی کامپیوتری است تا بازی‌های خود را با رابط کاربری Switchblade سازگار کنند. اما حتی اگر رابط کاربری بازی ها با کی برد Switchblade سازگار نباشد، تمام دکمه های کی برد قابل برنامه‌ریزی هستند و در هر کدام از کلید ها می‌توان آیکان یا تصویر خاصی را نمایش داد.

switchblade-2

Switchblade تنها برای گیمرها نیست. اگرچه این وسیله در واقع یک گجت برای گیمرهاست ولی با توجه به اجرای نسخه کامل سیستم عامل ویندوز 7، Switchblade مصارف دیگری نیز خواهد داشت. در حال حاضر رابط کاربری Razer UI روی Switchblade اجرا می‌شود اما شاید در زمان عرضه نسخه نهایی رابط های کاربری متفاوتی نیز روی آن نصب شود.

Razer در استفاده از سیستم عامل ویندوز در این ماشین پافشاری می‌کند و در پاسخ به سؤال خبرنگاران در رابطه با امکان استفاده از سیستم عامل اندروید پاسخ منفی داد.

Switchblade علاوه بر قابلیت مرورصفحات وب و پخش فایل‌های صوتی و تصویری دارای یک دوربین وب کم نیز هست.

switchblade-6

Razer اعلام قیمت نهایی Switchblade را زود دانست ولی اعلام کرد که قیمت این وسیله در بازه قیمت لپ تاپ ها خواهد بود.

سؤال اصلی در مورد Switchblade این است که آیا ممکن است بازار بازی‌های تحت کامپیوتر تبدیل به بازار کنسول‌های قابل حمل شود؟

در کل کی برد Switchblade به اندازه کافی بزرگ نیست تا مناسب کنترل بازی‌های کامپیوتری فعلی باشد ولی ایده و طرح آن فوق‌العاده است. در نهایت به نظر می‌رسد این محصول زمانی موفق خواهد بود که بتواند گیمرهای بازی‌های تحت کامپیوتر را از وضعیت راحت خود با ماوس و کی برد بزرگ خارج کرده و به سمت خود جلب کند.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات