درایو های Solid State اینتل هنوز کوچکترین هستند

شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می رسد استفاده از درایو های SSD که بسیار سریعتر و مطمئن تر از دیسک سخت های (H.D.D) امروزی هستند، روز به روز بیشتر می شود. البته بدلیل گران بودن SSDها، این نوع از حافظه به عنوان تنها سخت افزار ذخیره سازی اطلاعات استفاده نمی شود ولی در کنار یک دیسک سخت ترکیب بسیار خوبی را تشکیل می دهند، در ادامه SSD جدید اینتل را معرفی خواهیم کرد و نحوه بکارگیری SSD در کنار HDD را شرح خواهیم داد.
تبلیغات

اینتل بعنوان یکی از مطرح ترین تولید کننده های درایو Solid State مطرح است. سری 310 درایوهای SSD اینتل با ظرفیت و بازده مشابه SSD برندهای دیگر 20 درصد کوچکتر است.

امروزه SSD ها را بعنوان حافظه اصلی کامپیوتر و برای اجرای سیستم عامل و نرم افزارهای اصلی استفاده می کنند و در کنار آن از یک هارددیسک با ظرفیت بالا برای ذخیره سازی اطلاعات دیگر استفاده می کند. دلیل این کار این است که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در SSD ها بسیار بسیار سریعتر از HDD ها است ولی در عوض ظرفیت آنها پایین تر و قیمت بالاتری دارند درنتیجه از SSD ها با ظرفیت 40GB و یا 60GB برای اجرای سیستم عامل و نرم افزارهای اصلی استفاده می کنند و سرعت اجرای نرم افزارها را به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش می دهند و از طرفی در کنار SSD از یک هاردیسک با ظرفیت بالا نیز برای ذخیره سازی باقی اطلاعات استفاده می شود این ترکیب امکان ذخیره سازی حجم بالای اطلاعات در دیسک سخت و افزایش سرعت کامپیوتر به لطف SSD را موجب می شود. این ترکیب را Dual-Drive می نامند.

Lenovo یکی از شرکت هایی است که با استفاده از SSDهای اینتل، کامپیوتر با سیستم Dual-Drive تولید می کند.

طول عمر SSD های سری 310 اینتل حدود 1.2 میلیون ساعت تخمین زده شده است.

SSD های سری 310 اینتل با ظرفیت 40 گیگابایت حدود 100 دلار و با ظرفیت 80 گیگابایت با قیمت حدود 180 دلار به فروش می رسد.

 منبع: Tech Rader

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات