مقایسهV20 با کیفیت ترین پلاسمای پاناسونیک با G20

پنج‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
مطالعه 9 دقیقه
مدل V20 بدون قابلیت پشتیبانی از تصاویر 3D پاناسونیک یک مدل بالاتر از سری G20 و یک مدل پایین تر از سری VT20/25 سه بعدی است. این مدل رنگ مشکی عمیقی را به نمایش گذاشته و کیفیت تصویر بسیار عالی به شما ارائه خواهد داد. آیا پرداخت هزینه بیشتر و خرید V20 به جای G10 به صرفه تر است؟ برای مقایسه V20 و G10 به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید.
تبلیغات

بررسی ظاهری

تلویزیون های پلاسمای پاناسونیک در دو سایز 42و 50 اینچ موجود بوده و نام این مدل ها TX-P42V20E و TX-P50V20E می باشند. V20 دارای قاب نقره ای رنگ و لبه گرد است و ظاهری مشابه مدل VT20/VT25 دارد. پاناسونیک ظاهر شیشه ای جلوی صفحه تلوزیون را حذف کرده تا ازبازتاب نور در این مدل بکاهد.

txp42v20-1

پاناسونیک V20 باریکتر از مدل های 2009 این برند است. البته نه به باریکی پلاسمای B850  سامسونگ. حتما شنیده اید که یکی از ایرادات پلاسما داغ شدن آنهاست. V20 برای حل این مشکل،چند فن پشت این تلویزیون نصب کرده که البته خیلی هم بی صدا نیستند.

V20_Panasonic_Fan

بیشتر خروجی و ورودی های V20 در پشت آن تعبیه شده است که انتخاب متفکرانه ای از طرف پاناسونیک نبوده است.چراکه می توانست ورودی و خروجی ها را در لبه کناری دستگاه نیز تعبیه کند.

V20_Panasonic_Backside

عملکرد

کنترل این دستگاه مانند کنترل مدل G20 بوده ولی از روکش نقره ای رنگ به جای مشکی استفاده کرده است. در مدل های اروپایی این مدل قابلیت های DVB و PVR recording و DLNA و USB media connectivity  وجود دارد که در ادامه درباره آنها توضیح داده خواهد شد. قابلیت دیگر نیز وجود تیونر ماهواره دیجیتال است. به این ترتیب بدون هیچ وسیله جانبی به ماهواره نیز دسترسی خواهید داشت(ممکن است این ویژگی در مدل های داخل ایران حذف شده باشد). تعویض کانال های در این حالت در مقایسه با دستگاه خارجی زمان بیشتری می برد. حدود 2 ثانیه. توسط خاصیت PVR نیز قادر خواهید بود برنامه های در حال پخش دستگاه خارجی را بر روی USB که به تلوزیون متصل می کنید ضبط کرده و Time Shifting را نیز اعمال کنید. وجود پورت USB برای ضبط برنامه ها ویژگی بسیار ارزنده ای است.  

remote_control

مصرف انرژی 

طبق نتیجه بررسی های مختلف، میزان مصرف انرژی در این مدل از بسیاری از پلاسما ها کمتر است ولی هنوز هم نسبت به بیشتر LCD ها و LED خیلی بالاتر است.

رنگ های تلویزیون پاناسونیک گرم هستند و گاما در تیره و روشن ترین نقاط این تلویزیون بین 1.95 تا 2.70 متغیر است. این مشخصه که بیانگر قدرت V20 است نشان می دهد تفاوت رنگ روشن و تیره در این تلویزیون بسیار زیاد است و رنگهای تیره به تیره ترین حالت ممکن و رنگ های روشن به روشن ترین حالت ممکن نمایش داده می شوند. این ویژگی یکی از بارزترین مشخصه های V20 است که در مدل های قدیمی کم رنگ تر به چشم می خورد. در تصویر زیر نمونه ای از تصویر این تلویزیون را مشاهده می کنید.

panasonicv20_small6_pic_quality

کالیبراسیون

حالت های مختلفی برای تعیین کیفیت این تلویزیون در نظر گرفته شده که حالت THX بهترین تصویر ممکن را ارائه می دهد. در این حالت تصویر بسیار خوبی خواهید داشت. در جدول زیر بهترین حالت تنظیم تلوزیون ذکر شده تا در صورت نیاز تنظیمات را به صورت دستی وارد کنید. این تنظیمات همان حالت THX هستند البته با اندکی تغییرات.

همان طور که در جدول مشاهده می کنید از Profile یا حالت تصویر "Professional1" استفاده شده است. برای انتخاب این حالت و تنظیم Setting مورد نظرتان، ابتدا در زیرمنوی Setup حالت ISFccc را فعال نمایید تا بتوانید در کلیه تنظیمات دست ببرید.

کیفیت تصویر در V20 

تلویزیون V20 از پنلی  مشابه پنل G20 استفاده می کند. مشکل بازتاب و Reflex نور مشکلی است که همیشه همراه تلویزیون های پلاسما است. به همین دلیل این بار پاناسونیک فیلتر جدیدی روی V20 قرار داده که عملکرد این تلویزیون در روز را در مقایسه با G20 بهتر می کند. با وجود این فیلتر اثر منفی بازتاب نور خورشید و لامپ در صفحه نمایش بسیار کم شده است.

panasonicv20_small6_pic_quality2

در عکس بالا مشاهده می کنید V20 هنوز هم در نقاط تیره رنگ دارای رفلکس نور است که در مقایسه با LCD  های صفحه براق LG8500 و Sony NX700 بسیار ناچیز است. کیفیت تصویر V20  در اتاق پر نور در مقایسه با G20 بهتر است. البته G20 هم یکی ار بهترین پالاسماها است ولی V20 در زمینه رفلکس نور بی شک عملکرد بهتری دارد. تولید رنگ ها در V20 بسیار خوب بوده و کوچکترین جزئیات نیز قابل مشاهده هستند. حالت THX در تنظیم رنگ ها بسیار موثر بوده و رنگ های واضح تری را به تصویر می کشد.

در مقایسه با مدل G20 که قیمت کمتری نیز دارد تفاوت چندانی بین دو مدل نیست مگر در مورد مشکل رفلکس نور. V20 در طول روز رنگ های بهتری به معرض نمایش می گذارد ولی از نظر عملکرد کلی هر دو تلوزیون مشابه هستند.

نمایش تصاویر SD و HD بسیار خوب است. به دلیل Scaling خوب این تلویزیون تصاویر SD بسیار خوبی را مشاهده خواهید کرد. کیفیت HD در این تلویزیون بی نظیر است. حقیقتا یکی از بهترین تصویر های HD که تا کنون دیده ایم را ارائه می دهد. به علت Response Time پایینی که دارد نیز برای مشاهده فیلم و بازی یکی از بهترین گزینه هاست. Response Time یا زمان پاسخ دهی یکی از مهمترین گرینه هایی است که برای مشاهده مسابقات پخش مستقیم و یا تصاویر HD اکشن و ... بسیار اهمیت دارد. در صورتی که زمان پاسخ دهی بالا باشد ممکن است بسیاری از جزئیات را از دست بدهید. TX-P50V20 با زمان پاسخ دهی بسیار پایینی که دارد، تقریبا همه جزئیات را به شما نمایش می دهد.

Detail-v20

V20 تصاویر 1080P را نیز به خوبی نمایش می دهد. فرکانس را از 24 هرتز بالاتر می برد ولی ترتیب Frame ها را تغییر نمی دهد. به شما توصیه می کنیم برای مشاهده فیلم های HD و بازی های کنسول مانند PS3  و XBOX، حالت IFC را از منوی Setup غیر فعال کنید. IFC به تصویر لطافت می بخشد ولی کمی آن را مصنوعی نشان می دهد. عمق رنگ مشکی در این مدل از G20 و حتی VT20 نیز بیشتر است.

Black-V20

زاویه دید

زاویه دید V20 در مقایسه با پلاسما های سال گذشته بسیار وسیع تر است. اعمال فیلتر جلوگیرنده بازتاب نور، خود دلیلی است که در زاویه های مختلف، تغییر رنگ تصویر V20 بسیار ناچیز باشد و این به معنای زاویه دید گسترده پاناسونیک V20 است. در تصاویر زیر صفحه نمایش این تلوزیون و تصویر آن در زاویه های مختلف را مشاهده می کنید.

panasonic-v20-angle1
panasonic-v20-angle2

کیفیت صدا

اسپیکر های V20 مانند VT20/VT25 است یعنی دو اسپیکر و یک ساب. در G20 فقط 2 اسپیکر وحود داشت. بدون ساب. وجود ساب یعنی شما جزئیات بیشتری را خواهید شنید ولی کیفیت صدا هنوز هم خیلی خوب نیست. به شما پیشنهاد می شود از اسپیکرهای جدا استفاده کنید.

نتیجه وجود سه ویژگی زیر، دید ما نسبت به این تلویزیون را بسیار مثبت کرده است:

  •      پورت USB برای ضبط برنامه ها و Time Shifting
  •     تیونر ماهواره برای مشاهده کانال های ماهواره بدون نیاز به دستگاه جانبی (ر*س*ی*و*ر)
  •      وجود پورت LAN برای شبکه کردن

V20 در حالت تنظیم THX دارای رنگ های بسیار زیبایی است. زمان پاسخ دهی این تلویزیون پایین بوده و به همبن علت مناسب بازی های کنسول است. عمق رنگ مشکی نیز در این تلویزیون زیاد است. فیلتر جدیدی نیز که در این تلویزیون تعبیه شده از رفلکس نور می کاهد. در کل V20 تلویزیونی است که می توان گفت بهترین تصویر را تولید می کند. G20 قیمت ارزان تری نسبت به V20 دارد در حالیکه کیفیت تصویر این دو به هم نزدیک است. ولی اگر قصد خرید تلویزیون برای حال و پذیرایی نورگیر منزل خود را دارید، به شما V20 را پیشنهاد می کنیم. 

مشخصات مدل V20 در یک نگاه

  • رزولوشن: 1920X1080 (Full HD)
  •  کنتراست: 1:5.000.000 
  • فرکانس: 600 هرتز 
  • تعداد پورت های USB : 2 عدد
  • HDMI : 4 عدد
  • رنگ های تحت پوشش: 16.7 ملیون رنگ
  • SCART (2 inputs)  S-video   Composite   Component   HDMI
  • پورت LAN : دارد

 سایز های 50 و 42 اینچی در یک نگاه(اعداد نوشته شده به میلیمتر هستند)

dimensions01
dimensions02

منبع: FlatpanelsHD

[italic]www.zoomit.ir[/italic]

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات