مرسدس بنز SLS AMG، یک سوپر ماشین فوق العاده

چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز SLS AMG یک سوپر ماشین فوق‌العاده است. بیل کلینتون همواره به این موضوع اشاره می‌کرد که اگر به یک خوک بال بدهید، می‌تواند پرواز کند ولی هیچگاه مثل عقاب نمی‌شود. ولی اگر یک بنز 157 هزار یورویی با موتور 571 اسب بخار، بال داشته باشد؛ چه اتفاقی می‌افتد؟
تبلیغات

سخنان جنگجویانه

این بار مرسدس بنز سوپر ماشینی ارائه کرده که بهترین باشد. به عقیده آن‌ها این ماشین برای این ساخته نشده که رقیب Ferrari 458 italia یا Aston Martin باشد. این ماشین بهترین و برترین ماشین در بین کلیه رقباست. مشخصات روی کاغذ هم حاکی این مطلب است. ولی باید عملکرد ماشین را نیز برآورد کرد. موتور 6.3 لیتری این ماشین که توان 571 اسب بخار تولید می‌کند در مقایسه با موتور 4.5 لیتری Ferrari کاملاً قوی تر است.

مشخصات ظاهری

front-slsAmG

SLS AMG یک مرسدس بسیار زیبا است. بسیار کشیده و کاملاً عضلانی است. ولی شبیه هیچ کدام از ماشین های قبلی مرسدس بنز نیست. در قسمت جلوی این ماشین یک صفحه توری بزرگ وجود دارد که این ماشین را دهن گشاد نشان می‌دهد. ظاهر این ماشین هم برای جوان ها مناسب است هم برای مسن ها. البته تا وقتی که در ماشین باز نشده است. به محض باز شدن در ماشین شما می فهمید که این ماشین مخصوص جوانان است.

در SLS AMG که مانند بال های عقاب است از مشخصه های این ماشین است. در ماشین، هنگام باز شدن تنها چند اینچ به صورت افقی حرکت می‌کند. این بدین معنی است که در ها کاملاً عمودی باز می‌شوند نه در طول بدنه ماشین.

طراحی داخلی ماشین

مرسدس بنز تلاش کرده تا طراحی داخلی SLS خود را مشابه هواپیما ها بسازد. نشستن در ماشین بسیار لذت بخش است. البته خیلی رسمی به نظر می‌رسد. ماشینی که برای جوانان طراحی شدن باید طراحی داخلی اسپرت تری می داشت. ولی همین طراحی نیز واقعا عالی است.

440x330-dsc_0081

این مرسدس بنز دارای یک نمایشگر 8 اینچی، و یک دستگیره 11 کاره برای رفتن از یک آیکون به آیکون دیگر است. ظاهر سیستم جگوار و صفحه قابل لمس این ماشین تأثیرگذار تر بود.

موتور SLS AMG

موتور این ماشین که 6.3 لیتر است از موتور ماشین های مشابه همچون Aston Martin DBS قوی تر بوده و حدود 60 اسب بخار قوی تر کار می‌کند.

سایر مشخصات

  • مدل بدنه: کوپه
  • تکنولوژی های به کار رفته: Air Conditioning, DVD PlayBack, MP3 PlayBak, ، مسیریاب ماهواره ای ، ضبط USB
  • سایز موتور: 6208 cc
  • توان موتور: 571 اسب بخار
  • قیمت این خودروی 6.3 لیتری معادل : 157 هزار یورو است.

نتیجه

زمانی که صحبت از یک سوپر ماشین است، ناخودآگاه به ماشین های ایتالیایی مثل لامبورگینی و فراری فکر می‌کنیم. ولی این بار باید مرسدس بنز SLS AMG را نیز به لیست سوپرماشین ها اضافه کرد

منبع : review.cnet.co.uk

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات