اینتل قصد دارد Overclocking را محدود کند

دوشنبه ۵ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات اعلام شده توسط اینتل در مورد LGA1155 که براساس معماری Sandy Bridge ساخته شده است نشان می‌دهد که اینتل در طراحی چیپ های جدید خود اورکلاکینگ را محدود کرده است.
تبلیغات

ویدیوهای منتشرشده در اینترنت نشان می‌دهد که تنها 2 یا 3 درصد اورکلاک توسط تغییرات Clock اصلی امکان‌پذیر است اینتل سرعت تمام مسیرهای انتقال اطلاعات شامل USB, SATA, PCI, PCI-E, حافظه و هسته های CPU را یکسان کرده است.

در تراشه مجتمع P67 اینتل ارسال و تولید Clock توسط خود تراشه انجام می‌شود این بدین معنی است که نیازی به سخت افزار اضافی برای تولید سیگنال Clock نیست و باعث می‌شود کنترل تمام سخت افزار ها به‌طور کامل مجزا انجام شود. در حال حاضر مادربرد وظیفه تولید و کنترل Clock را برعهده دارد و در اورکلاک سعی می‌شود با زیاد کردن فرکانس هر یک از مسیرهای انتقال اطلاعات بازده بخش مربوطه بالا برده شود

وقتی اورکلاک انجام می‌شود شما می‌خواهید فرکانس خاصی را تغییر دهید و باقی فرکانس ها را ثابت نگاه دارید. بعنوان مثال فرکانس اصلی CPU یا فرکانس حافظه را بیشتر کنید ولی فرکانس SATA را بدون تغییر رها کنید چون نسبت به تغییرات بسیار حساس است، مادربردهای فعلی اجازه مسیرها با سرعت و فرکانس مختلف را از طریق تولید کننده Clock خارجی می‌دهند.

اینتل با این حرکت کنترل مسیرهای انتقال اطلاعات و فرکانس مربوط به آن‌ها را از تولید کننده های مادربرد به دست گرفته در این شرایط این سؤال پیش خواهد آمد که چرا باید یک مادربرد را از میان مادربردها با تراشه یکسان انتخاب کرد وقتی تمام آن‌ها یک جور Overclock می‌شوند؟ البته اگر یکی از تولید کننده های مادبرد بتواند سیستم تولید و ارسال Clock را بدست گیرد امتیاز بسیار بزرگی نسبت به رقبای خود خواهد داشت. به هر حال ماه های آینده برای مهندسین تولید کننده مادربرد بسیار حساس و مهم خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات