مایکروسافت به سرعت بالای IE9 تاکید می کند

دوشنبه ۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
Internet Explorer 9 مرورگر جدید وب مایکروسافت فضای وب را زیباتر خواهد کرد، مایکروسافت اولین نسخه بتای IE9 را منتشر کرد و نقطه قوت اصلی آن را در سرعت بالای باز کردن صفحات وب اعلام کرد.
تبلیغات

در IE9 از توانایی های GPU یا کارت گرافیک کامپیوتر استفاده می شود یعنی تمام بار اجرای نرم افزار روی پردازنده اصلی (CPU) کامپیوتر نخواهد بود. این امکان جدید IE9 باعث می شود صفحات وب نرم تر باز شده و زیباتر نمایش داده شوند.

IE9 از  HTML5 پشتیبانی می کند  HTML5 استاندارد جدید وب است که امکان استفاده از صفحات پیچیده وب با محتوای چندرسانه ای قوی را بدون نیاز به نصب Adobe Flash و یا Microsoft Silverlight می دهد.

توانایی های گرافیکی و سرعت باز کردن صفحات وب در IE9 بسیار بهتر شده و قابل مقایسه با Google Chrome 6 است.

رابط کاربری بهتر

مایکروسافت فضای محیط مرورگر را نیز بهینه کرده است و موارد اضافی را حذف و کوچک کرده و در نتیجه فضای بیشتر را به صفحه وب اختصاص داده است البته دکمه "عقب" بزرگتر شده چون مایکروسافت معتقد است این دکمه بیشترین کاربرد را دارد.

[inset side="right" title=""]60 درصد کاربران اینترنت از مرورگر مایکروسافت یعنی Internet Explorer استفاده می کنند.[/inset]

یکی دیگر از مواردی که در IE9 بر آن تمرکز شده این است که صفحات وب به عنوان یک برنامه کاربردی و یا نرم افزار موبایل در نظر گرفته شود. در این رابطه Leila Martine مدیر تجاری ویندوز مایکروسافت در انگلیس گفت:

[blockquote]وب سایت ها به اندازه ای که ما انتظار داریم پیشرفته نیستند و بسیاری از آنها امکان لود شدن در گوشی های موبایل را ندارند.[/blockquote]

همچنین مدیر مسائل عمومی مایکروسافت در رابطه با IE9 گفت:

[blockquote]ما می خواهیم فضای وب  را به فضای زیبا تبدیل کنیم و IE9 نقطه آغاز عصر وب زیباست.[/blockquote]

پس از انتشار نسخه بتای IE9 گوگل اعلام کرد که نسخه 7 گوگل کروم از GPU برای انجام برخی از امور گرافیکی استفاده خواهد کرد. البته Google Chrome 7 برخلاف IE9 از API های استفاده می کند که این امکان را در تمام سیستم عامل ها قابل اجرا خواهد کرد.

شما هم می توانید نسخه بتای IE9 را آزمایش کنید جهت دانلود IE9 به این آدرس مراجعه نمایید

منبع: ie.microsoft.com | Web User Magazine

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات