معرفی جامع مانیتور Asus MS236H

یک‌شنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور جدید Asus MS236H در سری Designo جزو زیباترین مانیتورهای موجود در بازار است و در این مطلب به معرفی کامل آن می‌پردازیم.
تبلیغات

نکات قوت

طراحی بسیار جذاب، زمان پاسخ دهی مناسب، مصرف برق کم

نکات ضعف

عدم امکان تنظیم ارتفاع مانیتور، تنها پورت های HDMI و VGA دارد، کیفیت تصویر نسبت به قیمت پایین است، پورت اسپیکر یا USB ندارد، پایه حلقه ای شکل مانیتور ایسوس باعث می‌شود مانیتور به‌صورت مایل قرار بگیرد و زاویه دید خوبی برای کاربر نداشته باشد.

نام و سری

Asus مانیتورهای لوکس خود را با در سری "Designo " عرضه می‌کند. نام مانیتورهای این سری با حروف MS شروع می‌شود. این مانیتورها دارای قاب مشکی براق بوده و پایه متفاوتی، نسبت به مدل‌های معمول دارند.

asusdesigno-2

قسمت پشت قاب مانیتور نیز، سفید رنگ است. حلقه ای که در قسمت پشتی مانیتور به‌عنوان پایه نصب شده، قابل تغییر نیست و به مانیتور متصل است.

سایزهای متفاوت

Asus Designo در سایزهای مختلف ارائه شده و نام مدل نیز براساس سایز متفاوت است. 20 اینچ (MS202N) و 22 اینچ(MS227N) و 21.5 اینچ (MS226H)و 23 اینچ(MS236H) و نهایتا 23.6 اینچ با نام(MS246H) وارد بازار شدند.

کلیه مدل‌ها طراحی ظاهری یکسانی دارند و تفاوت آن‌ها تنها درجزئیات کمی از مشخصات فنی است.

مشخصات فنی

سه مدل بزرگ این مجموعه یعنی MS246H، MS236، و MS226H همگی Full HD بوده و رزولوشن 1920 در 1080 دارند. پورت های آن‌ها نیز عبارت‌اند از : HDMI، و D-SUB یا همان VGA مبدل HDMI به DVI نیز در لوازم جانبی آن‌ها وجود دارد.

دو مدل کوچکتر پورت HDMI نداشته و رزولوشن پایین تری نیز دارند. تنها پورت های آن‌ها HDMI و D-SUB است. همه مدل‌ها زمان پاسخ گویی 2 میلی ثانیه دارند به جز مدل MS2020N که زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه دارد. کنتراست داینامیک مدل‌ها 50.000:1 بوده و روشنایی آن‌ها نیز 250 cd/m2 است. کلیه مدل‌ها زاویه دید 160/170 درجه دارند و پنل آن‌ها نیز TN است.

asus-ms236h-side-185x299

جمع بندی:

اسوس به هدف خود که خلق مدل‌های بسیار جذاب مانیتور بود، رسیده است. ولی قیمت مانیتور مدل در مقایسه با کیفیتش قانع‌کننده نیست. کمبود قابلیت تنظیم زاویه مانیتور آزاردهنده است. کیفیت تصویر پایین و تعداد کم پورت ها در این مدل نیز باعث می‌شود ما این مانیتور را بیشتر به‌عنوان یک مانیتور دکوری زیبا ببینیم. زیبا و غیر حرفه‌ای. ناگفته نماند قیمت این مدل معقول است ولی متأسفانه در بازار ایران جزو مدل‌های نه چندان ارزان محسوب می‌شود.

اگر شما هم جزو دسته ای هستید که به ظاهر مانیتور بیش از هر چیز توجه دارید، این مانیتور مخصوص شما است. ولی اگر به‌دنبال یک مانیتور لوکس با نور پس‌زمینه LED هستید بهتر است سراغ MS238H ایسوس بروید.

منبع: theinquirer.net | flatpanelshd.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات