سرویس جدید گوگل با نام Google Instant

پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به تازگی اعلام کرد که پس از سال ها، تغییرات اساسی در موتور جستجوی خود ایجاد کرده است،  گوگل فوری ( Google Instant ) که نحوه جدید نمایش نتایج جستجو است از جمله تغییرات جدید در محبوترین موتور جستجوی جهان است.
تبلیغات

تصور کنید هنگامی که دارید عبارت مورد نظر خود برای جستجو را وارد می کنید نتایج بی درنگ نمایش داده شوند حتی نیاز به کلیک کردن برروی دکمه جستجو نیز نباشد، این دقیقا سرویسی است که گوگل به تازگی تحت عنوان Google Instant ارائه کرده است.

نتایج جستجو بصورت خودکار پس از وارد کردن هر کارکتر نمایش داده می شوند.

براساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط سایت netapplication.com بیش از 85 درصد جستجو ها در اینترنت توسط گوگل انجام می شود با ارائه این سرویس جدید انتظار می رود این مقدار بیشتر هم شود.

سرویس گوگل فوری (Google Instant) در واقع جستجو قبل از اینکه شما تایپ کنید است! گوگل با این سرویس بسیار باهوش تر شده و حدس می زند که شما به دنبال چه هستید قبل از اینکه کل عبارت مورد نظر را وارد کنید گوکل عبارت شما رو کامل می کند ونتایج را نمایش می دهد شما می توانید وارد نمودن عبارت مورد نظر خود را ادامه دهید و در همان زمان که در حال تایپ نمودن آن هستید نتایج جستجو نیز تغییر می کنند.

گوکل هدف از این سرویس را صرفه جویی در وقت مخاطبین خود اعلام کرده است و تخمین زده که این سرویس بین 2 تا 5 ثانیه زمان هر جستجو را کاهش می دهد.

اما همه استفاده کنندگان گوگل از این سرویس راضی نیستند بسیاری آن را آزاردهنده می دانند و برخی نیز از نتایج حین وارد نمودن عبارت جستجو راضی نیستند.

google instant

خبر خوب برای کسانی که از این سرویس خوششان نمی آید این است که امکان غیرفعال کردن این سرویس وجود دارد، اگر در اکانت گوگل خود لاگین نکرده باشید این سرویس برایتان فعال نیست همچنین می توانید روی عبارت instant is off  و یا instant is on در سمت راست کادر جستجو کلیک نموده و این سرویس را فعال و یا غیر فعال کنید، توجه داشته باشید که این عبارت در صفحه اول گوگل نیست ولی در صفحه نتایج قابل مشاهده است.

 منبع: Webuser Magazine Sep 2010

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات