Sony فناوری سه بعدی را تقویت می کند

یک‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرده است که در حال توسعه فناوری جدید ساخت نمایشگرهای LCD است که قادر است تصاویر سه بعدی را بهتر نمایش داده و تعداد فریم های بیشتری را نیز پخش  کند. این تکنولوژی که Hybrid FPA  نام دارد زمان پاسخگویی پیکسل را به 3 میلی ثانیه کاهش می دهد.
تبلیغات

نحوه  چیدمان کریستال مایع در فناوری Hybrid Field Induced Photo Reactive تغییر کرده است و علاوه بر کاهش زمان پاسخگویی تصویر به 3 میلی ثانیه طول عمر و دوام پنل LCD را نیز افزایش می دهد.

در تصویر سمت چپ نحوه چیدمان کریستال مایع در پنل LCD توسعه داده شده FPA  نمایش داده شده و در تصویر سمت راست نحوه چیدمان مولکول های کریستال مایع در فناوری Hybrid FPA نمایش داده شده است. در این هر دو تصویر مولکول های کریستال مایع به رنگ سبز نمایش داده شده اند:

sony-newtech-420-90

تکنولوژی پشت پرده این پنل های LCD جدید بسیار پیچیده است سونی در این رابطه می گوید:

یکی از روش هایی که برای بهبود زمان پاسخگویی کریستال مایع وجود دارد تولید نوسان اولیه (Pre-tilt) در مولکول های کریستال مایع است.

در روش FPA که توسط سونی توسعه داده شده است نوسان اولیه در مولکول های کریستال مایع توسط تاباندن پرتو UV در روند تولید پنل در کارخانه ایجاد می شود.

در روش Hybrid FPA نوسان اولیه در پایین پنل انجام می شود و در بالای پنل چیدمان مولکول های کریستال مایع بصورت عمودی تغییر می کند این فراید باعث بالارفت سرعت پاسخگویی کریستال و بالارفت کنتراست واقعی تصویر می شود.

هنوز اطلاعاتی از زمان ورود پنل های Hybrid FPA سونی به بازار اعلام نشده است ولی اینطور به نظر می رسد که با ورود این فناوری به بازار تصاویر سه بعدی بهتر، شفاف تر و روشن تر نمایش داده خواهند شد.

 منبع: TechRader

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات