نینتندو سه بعدی: آیا بازی های سه بعدی به چشم انسان آسیب می رساند؟

پنج‌شنبه ۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اولین کنسول سه بعدی پرتابل بازی  توسط نینتندو با نام Nintendo 3DS به زودی وارد بازار می شود، این کنسول بازی مجهز به صفحه نمایش سه بعدی است که امکان نمایش بازی های سه بعدی بدون نیاز به عینک را فراهم می سازد. اما نینتندور محدودیت های را برای کنسول خود متذکر شده است برای نمونه اعلام کرده : بازی های سه بعدی به چشم افراد زیر 6 سال آسیب  می زند.
تبلیغات

شرکت ژاپنی نینتندو نکات ایمنی را برای کنسول Nintendo 3DS خود اعلام کرده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چشم ها در بازی های سه بعدی زودتر از دو بعدی خسته می شوند از این رو پیشنهاد می شود بعد از 30 دقیقه بازی حتما استراحت چند دقیقه ای داشته باشید.
  • اگر دچار سوزش چشم شدید بلافاصله بازی را قطع کنید و به چشم خود استراحت دهید.
  • کودکان زیر 6 سال به دلیل عدم تکامل کامل چشم  به هیچ وجه نباید تصاویر سه بعدی را تماشا کنند. و از پدر و مادرها خواسته شده تا کودکان خود را مجبور کنند که از حالت دو بعدی به جای سه بعدی استفاده کنند.

توصیه های نینتندو باعث انتشار اخبار منفی مختلفی در رابطه با این کنسول بازی شده است ولی نینتندو تنها حقایق و مشکلات فناوری سه بعدی بدون عینک را به مشتری خود اطلاع داده است و این مشکلات در واقع ربطی به کنسول بازی ندارند و جزء مشکلات فناوری سه بعدی هستند. به هر حال می بایست صبر کرد تا این کنسول وارد بازار شود و در آزمایشگاه ها مورد آزمایش قرار گیرد تا تا تاثیرات منفی فناوری سه بعدی بر سلامت انسان بصورت علمی بررسی شود.

 منبع: Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات