معرفی سه گوشی برنده در بازار رقابت گوشی ها

یک‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
در این مقاله به بررسی چند گوشی برتر سال 2010 که از بین سایر گوشی‌ها انتخاب شده‌اند، می‌پردازیم. باید دید در نمایشگاه CES 2011 چه گوشی‌هایی ارائه می‌شود و کارایی ان ها تا چه اندازه‌ای است. آیا این گوشی‌ها می‌توانند عنوان "برترین ها" را در سال 2011 نیز یدک بکشند؟
تبلیغات

پیش از آغاز این مقاله، آغاز سال 2011 میلادی را به تمامی هم وطنان عزیز تبریک عرض می‌کنیم. سال 2010 نیز به پایان رسید و خوشبختانه ما هم افتخار این را داشتیم که در راه فناوری اطلاعات، با شما همراه شویم و اطلاعات مختصری دراختیار شما قرار دهیم.

از آن جایی که در سال آینده گوشی های جدیدی به بازار خواهند آمد و اخبار سایت‌های آی‌تی را به خود اختصاص خواهند داد، لذا بر آن شدیم تا پیش از شروع نمایشگاه CES 2011 و ارائه محصولات جدید، تعدادی از محصولات برتر سال 2010 را مورد بررسی قرار دهیم.

HTC Desire HD

htc-desire-hd-frontbackleft

این گوشی 122 میلی‌متر بلندی دارد و عرض آن نیز 68 میلی‌متر است. یعنی یک صفحه لمسی گسترده و یک گوشی بزرگ که به‌راحتی در جیب جا نمی‌گیرد. ولی برای گشت‌و‌گذار در اینترنت، می‌توان به این گوشی امتیاز بالاترین بین گوشی‌ها را داد. زیرا صفحه‌نمایش این گوشی نسبت به سایر گوشی‌ها بزرگتر است و دارای سیستم عامل Android 2.2 است و از Flash های ویدئویی نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی 164 گرم وزن دارد. بیشتر کاربران از کارایی های بالای این گوشی استقبال می‌کنند و من نیز از صفحه بزرگ آن بسیار راضی هستم.

Apple iPhone4

iphone4big

چه این گوشی را دوست داشته باشید، چه از آن متنفر باشید، باید بگوییم که این گوشی یکی از خبرسازترین و پرکاربردترین و در عین حال شیک ترین گوشی‌هایی است که در 2010 به بازار آمده است.

عده ای هستند که اصلا از گوشی های iPhone خوششان نمی آید، ولی هرچه باشد این گوشی به‌عنوان برترین وسیله قرن 21 انتخاب شده است. حتی اگر سخت افزار آن ضعبف باشد یا 1000 گوشی برتر از این گوشی هم وجود داشته باشد، بازهم iPhone طرفداران خودش را دارد.

در واقع بعد از کار کردن با گوشی های مختلف اندروید، متوجه می شوید که کارکردن با iPhone خیلی هم بد نیست. صفحه‌نمایش بسیار براق این مدل، به همراه تکنولوژی Multitouch که در آن به کار رفته نیز از دیگر دلایل قرار گرفتن این گوشی در زمره برترین هاست.

در واقع iPhone آنقدر شیک هست که بتوان با قدرت گفت: هرچه می‌خواهید در مورد این گوشی فکر کنید، این گوشی همچنان یکی از برترین هاست، حتی اگر شما از آن متنفر باشید.

Google Nexus S

nexuss8

قرار بود در این قسمت گوشی Samsung Galaxy S را معرفی کنیم، ولی متأسفانه به دلیل اینکه سامسونگ غالبا دوست دارد محصولاتش را به صورت انحصاری به بازار عرضه کند و دست کاربر را در تغییر موارد انتخابی باز نمی گذارد، از معرفی آن منصرف شدیم و گوشی Nexus S گوگل را جایگزین آن کردیم.

این گوشی در واقع یک Galaxy S پیشرفته است که مانند سامسونگ هیچ برنامه ای را به ما تحمیل نمی‌کند.سیستم عامل این مدل، اندروید 2.3 Gingerbread است. این مدل برخلاف Nexus One که فقط از سایت Google قابل دستیابی بود، از کلیه فروشگاه‌ها موجود است.

این سه گوشی، جزو سه انتخاب برتر ما بودند. البته گوشی های مختلفی مانند HTC Legend, Hauwai Idea ,Orange Sanfrancisco, LG Optimus One و گوشی‌هایی با سیستم عامل Windows Phone7 نیز در لیست ما قرار داشتند، ولی با توجه به آماری که از سایر سایت‌ها گرفته شده و تعداد خبری هایی که در مورد این گوشی‌ها بوده، این 3 گوشی به‌عنوان برندگان سال 2010 انتخاب شدند.

منبع: Cnet.co.uk

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات