مایکروسافت در CES 2011 ویندوز مخصوص تبلت ها را معرفی خواهد کرد

چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
یکی از روزنامه های مطرح امریکایی اعلام کرده است که مایکروسافت در نمایشگاه CES 2011 سیستم عامل سازگار به پردازنده های ARM را به نمایش خواهد گذشت. ظاهرا مایکروسافت رابط کاربری ویندوز را نیز تغییرداده تا استفاده از آن در تبلت ها راحت تر شود.
تبلیغات

به نظر می رسد سیستم عاملی که مایکروسافت قرار است در کمتر از دو هفته دیگر در CES 2011 معرفی کند نسخه بهینه سازی شده Windows 7 باشد تا در تبلت ها مجهز به پردازنده های ARM نیز قابل استفاده شود. شاید هم نسخه مختصر Windows 8؟ به هر حال می بایست تا CES 2011 صبر کرد تا جزئیات این سیستم عامل به نمایش عموم در آید.

تا به حال تمام سیستم عامل های ویندوز، سازگار با پردازنده های x86 , x64 بوده اند. ولی سیستم عاملی که مایکروسافت قرار است در نمایشگاه کالا های الکترونیکی و در لاس وگاس امریکا معرفی کند با پردازنده های ARM سازگار خواهد بود که بیشتر در موبایل ها و تبلت ها استفاده می شوند.  این بدین معناست که مایکروسافت قصد ندارد تا از ویندوز موبایل 7 (WP7) در تبلت ها استفاده کند.

برخلاف تبلت های iOS و یا Android که با سخت افزار های ARM سازگار بوده و خود سیستم عامل نیز برای صفحه های لمسی طراحی شده است.  تبلت های ویندوز مشکلاتی نظیر اندازه کوچک عملگرها، غیرمناسب بودن آنها برای نمایشگرهای لمسی و نیاز به سخت افزار گران تر را دارند که باعث شده تا تبلت های ویندوز 7 در اقلیت قرار گیرند.

مایکروسافت نیز از مشکلات ویندوز 7 و عدم سازگاری آن با تبلت ها آگاه است و با توجه به رشد غیرقابل تصور تبلت ها در بازار، مایکروسافت نیز به فکر افتاده تا سهم بیشتری را از آن خود کند. به نظر می رسد با ارائه ویندوز سازگار با پردازنده های ارزان قیمت ARM و بهینه سازی رابط کاربری ویندوز مناسب صفحه های لمسی، مایکروسافت بتواند سهم بیشتری از بازار تبلت ها را به خود اختصاص دهد.

سازگاری با پردازنده های ARM باعث می شود در سال 2001 شاهد تبلت های ارزان قیمت مبتنی بر سیستم عامل ویندوز باشیم.

 منبع: Tech Rader

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات