شخصیت سال تایمز: مارک زاکربرگ موسس فیس‌بوک

شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
همان‌طور که خبر های زیادی در مورد شخصیت سال را شنیده ایم، Mark Zuckerburg به‌عنوان شخص سال انتخاب شده است. ولی آیا این انتخاب عادلانه بوده و آیا اعتراضی نسبت به این انتخاب وجود ندارد؟
تبلیغات

روزنامه Time که یکی از معتبرترین خبر گزاری ها است هر سال یک نفر را به‌عنوان شخصیت سال انتخاب می‌کند. این شخصیت با توجه به تأثیری که بر دنیا داشته انتخاب می‌شود. و اما این سال این عنوان نسیب Marck Zackerburg شده است. Zuckerburg موسس و صاحب فیس بوک، به‌عنوان شخص اول سال روزنامه Time انتخاب شده است. ولی نسبت به این انتخاب اعتراضاتی وجود دارد. در این لینک می‌توانید تاریخچه کوتاهی در مورد تأسیس فیس بوک مشاهده کنید.

عده ای بر این باورند که این لقب باید نصیب Steve Jobs ، صاحب Apple می‌شد. عده ای نیز بزرگ‌ترین تحول امسال را در سایت Wiki**leaks می بینند و بر این باورند موسس این سایت یعنی Julian Assange باید به‌عنوان شخصیت سال انتخاب می‌شد.

با وجود تمام این باور ها Time عقیده دارد، Facebook توانسته است یک جامعه بزرگ ایجاد کند که در این جامعه بسیاری از امور امکان‌پذیر است و Zuckerburg را شایسته این لقب می‌داند.

ظاهراً سایت Engadget هم از اینکه هیچ کدام از شخصیت‌های مورد علاقه اش نتواستند این لقب را به خود اختصاص دهند کمی ناراحت بوده و معتقد است حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان تأثیر بیشتری نسبت به مارک، بر جامعه گذاشته است و اختصاص این لقب به مارک زاکربرگ را نا عادلانه می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات