قابلیت جدید Facebook چهره ها را در عکس تشخیص می دهد

پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۹
مطالعه 1 دقیقه
پیش تر نرم افزار Picasa گوگل را معرفی کردیم که به لطف قابلیت تشخیص چهره تمام عکس های یک شخص را در کامپیوتر شما دسته بندی می کند. حال Facebook نیز امکان تشخیص چهره را اضافه کردن است تا Tag کردن کاربران در تصاویر راحتر شود.
تبلیغات

هر روز در Facebook بیش از 100 میلیون کاربر به تصاویر مختلف  Tag می شوند. کاربران با Tag کردن دوستان و اقوام خود سعی می کنند خاطرات خود را زنده نگه دارند، برخلاف عکس هایی که در دوربین های عکاسی و یا در آلبوم ها به فراموشی سپرده می شوند.

از آنجایی که Tag کردن کاربران در تصاویر یکی از امکانات محبوب Facebook است، در ماه اکتبر این شبکه اجتماعی کار را برای کاربران راحت کرد و امکان Tag کردن گروهی را اضافه کرد که به کاربران اجازه می داد تا یک کاربر را به تعداد زیادی عکس Tag کند و حالا Facebook امکان جدیدی را اضافه کرده است که در آن چهره های موجود در تصاویر تجزیه و تحلیل شده و کاربران موجود در عکس برای Tag شدن پیشنهاد می گردد.

ای قابلیت سعی می کند در عکس جدید آپلود شده چهره دوستان شما را تشخیص دهد و برای Tag شدن پیشنهاد دهد ولی اگر نتواند چهره ها را تشخیص دهد پنجره ای باز می شود و از شما می خواهد تا بصورت دستی اشخاص را Tag کنید.

 منابع: Gizmodo | Facebook Blog

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات